اذعان امام‌جمعه مشهد به امکان ترور مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور

«مگر نمی‌توانستند در همان جایی که زم را دستگیر کردند، با یک ترور کور او را از بین ببرند؟»

نماینده ولی فقیه در مشهد با حمایت از اعدام روح الله زم، در برابر مواضع حقوق بشری غرب علیه جمهوری اسلامی موضع گرفت- عکس از همشهری

امام‌جمعه مشهد در سخنانی با اشاره به اعدام روح‌الله زم و مقایسه او با عبدالمالک ریگی، گفت سربازان امام زمان که این‌ها را دستگیر کرده‌اند در کنار کشور، مگر نمی‌توانستند در همان‌جایی که او را دستگیر کردند، با یک ترور کور او را از بین ببرند؟

 احمد علم الهدی در بخشی از سخنانش در واکنش به تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران و همچنین محکومیت اعدام روح‌الله زم از سوی کشورهای اروپایی گفت که اگر یک عنصر ظالم نابکاری که با همه ظرفیت آمده در استخدام دشمن قرار گفته، پول گرفته و همه شئون امنیتی یک نظام و مملکت را ملعبه و در رهگذر شهوت‌رانی‌های نابکارانه و منافع شیطانی خودش قرار داده است، وقتی با اقتدار یک نظام بر او دست پیدا کرد، او را داخل کشور آورد، در پای محاکمه نشاند، طبق قانون او را محاکمه کرد و بر مبنای جنایاتی که خودش اقرار می‌کند و اقرار کرده است، او را به جزای عمل رساند، این می‌شود ضد حقوق بشری!

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که هیچ سندی مبنی‌بر پول گرفتن روح‌الله زم از سرویس‌های امنیتی خارجی ارائه نشده است و حساب بانکی او نشان می‌دهد که تنها کمک‌هزینه حمایتی دولت که شامل حال همه پناهندگان می‌شود، به خانواده زم نیز پرداخت شده است. در همین رابطه محمدعلی زم، پدر روح‌الله از قول او گفته بود ادعای مطرح شده بی‌اساس است و پرینت حساب ورودی او از سال ۹۰ در اختیار مأموران امنیتی است که کل ورودی آن ۹۷ هزار و ۵۰۰ دلار بوده است. این پول را دولت فرانسه برای مخارج زندگی او به‌عنوان پناهنده سیاسی به حسابش واریز کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین، برخلاف ادعای علم الهدی مبنی بر محاکمه قانونی و باتوجه‌به سخنان وکیل روح‌الله زم و اظهارات پدرش مشخص است که روح‌الله از امکان حق خود در اعاده دادرسی محروم بوده و خانواده و خود وی تا لحظات پایانی از نهایی شدن حکم بی‌خبر بودند. محمدعلی زم در این باره گفت که در آخرین دیداری که اعضای خانواده با او داشتند مسئول پرونده به طور مکرر تأکید کرده بود که خبر تأیید حکم اعدام را به اطلاع فرزندش نرسانند.

نماینده علی خامنه‌ای در خراسان رضوی، در بخشی دیگر از سخنانش اروپایی‌ها را جانوران درنده خواند و گفت اینها دشمن ما هستند. همچنین او تأکید کرد فرقی بین آمریکا و سه کشور اروپایی نمی‌کند و آمریکایی‌ها نیز عناصر ناپاک وحشی هستند.

به نظر می‌رسد عصبانیت علم الهدی از «بدعهدی اروپایی‌ها» به دلیل تعویق جلسه بازرگانی مشترک میان ایران و تجار اروپایی است. او در این مورد گفت که نشست تجاری که سه کشور اروپایی با ایران داشتند به‌خاطر این‌که یک ناپاک تروریست جاسوس را با اقتدار خودمان و با قدرت نیروهای فداکار خودمان گرفتیم، به دلایل حقوق بشری به‌هم‌خورده است.

پیش‌تر و در ادامه محکومیت بین‌المللی اعدام روح‌الله زم، بنیان‌گذار کانال تلگرامی آمدنیوز و نقض متعدد حقوق بشر در ایران، سفرای اروپایی از شرکت در همایش تجاری ایران - اروپا با حضور وزیر امور خارجه ایران انصراف دادند و این نشست نیز برگزار نشد.