سولشر گفت که چرا یونایتد در خانه خوب نتیجه نمی‌گیرد

تیم سولشر در مکان ششم است و تنها پنج امتیاز با لیورپول صدرنشین فاصله دارد

اوله گونار سولشر، مربی تیم منچستر یونایند - PETER POWELL / POOL / AFP

اوله گونار سولشر اعتقاد دارد که منچستر یونایتد آماده است نتایج ناامیدکننده خود در اولدترافورد را در دیدار روز یکشنبه مقابل لیدز عوض کند.

یونایتد در این فصل فقط یکی از شش بازی اول خانگی‌اش را برده و تنها یک گل در خانه زده است، در حالی که کریستال پالاس، تاتنهام و آرسنال همه با پیروزی از اولدترافورد به خانه برگشته‌اند.

این کارنامه حقیر در اولدترافورد با نتایج یونایتد در بیرون از خانه در تضاد آشکاری است: شش برد متوالی که آخرین آن پیروزی سه بر دو در مقابل شفیلد یونایتد بود.

تیم سولشر در مکان ششم است و تنها پنج امتیاز با لیورپول صدرنشین فاصله دارد و یک بازی هم کمتر کرده است ولی اگر بخواهد جزو صدرنشینان باشد، باید در خانه هم خوب نتیجه بگیرد.

به اعتقاد سولشر، کارنامه ضعیف خانگی یونایتد تنها ناشی از ترکیب تیم‌های حریف در اولدترافورد است و انتظار دارد که لیدز یونایتد به رهبری مارسلو بیلسا، ماجراجویانه‌تر از دیگر مهمانانش ظاهر شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سولشر درباره آمادگی یونایتد در خانه گفت: «به نظرم موضوع مهمی نیست. چون نه در خانه و نه در زمین حریف، تماشاگری حضور ندارد. باید بیشتر به زمین و محیط اطراف آن عادت کنیم. گاهی نتیجه در گرو حاشیه‌هایی خیلی باریک است؛ این که مثلا کدام طرف گل اول را می‌زند و ترکیب تیم حریف چیست. امروز در مقابل شفیلد یونایتد، دو تیمی داشتیم که تهاجمی بازی می‌کردند و فشار وارد می‌کردند تا برای هر دو تیم فضا ایجاد می‌کند. شنبه هم با تیمی بازی می‌کنیم که بازی را برای ما سخت می‌کند ولی شاید بازی باز بشود. بازی‌هایی که از لیدز دیده‌ام خیلی سرگرم‌کننده بوده‌اند.»

بازی روز یکشنبه اولین دیدار میان یونایتد و لیدز در ۱۶ سال گذشته است و یکی از تاریخی‌ترین رقابت‌های تاریخ فوتبال انگلستان را احیا خواهد کرد.

سولشر زمانی که برای یونایتد بازی می‌کرد، ۹ بار در برابر لیدز بازی کرد، چهار بار برنده شد، سه بار مساوی کرد و دو بار باخت. او چهار گل در دربی گل‌های رز به ثمر رساند، از جمله در پیروزی چهار بر دو در ورزشگاه الندرود در فصل لیگ ۲۰۰۲-۲۰۰۱.

سولشر گفت: «بازی‌های خیلی پرهیچانی بودند. همه تکل می‌زنند. بازیکنان هر دو طرف مشتاق برد بودند. البته ما کلی جنگیدیم. الان الندرود ساکت‌ترین جای دنیا نیست وقتی ما از روی نیمکت داخل ورزشگاه رفتیم. هر دو تیم آن زمان خوب بودند. من هیجان پیش از بازی و کیفیت بازی را خیلی دوست داشتم. خاطرات خیلی خوبی از آن بازی‌ها دارم.»

© The Independent

بیشتر از ورزش