اولین زن بومی آمریکایی، نامزد بایدن برای وزارت کشور

بایدن در انتخابت اعضای کابینه خود چند سنت شکنی برجسته داشته

در صورت تایید سنا، خانم هالند اولین وزیری در تاریخ آمریکا خواهد بود که از تبار بومیان این قاره (موسوم به سرخ‌پوستان) است - MARK RALSTON / AFP

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده، دب هالند نماینده ایالت نیومکزیکو در مجلس نمایندگان را برای تصدی وزارت کشور در کابینه خود انتخاب کرده است.

در صورت تایید سنا، خانم هالند اولین وزیری در تاریخ آمریکا خواهد بود که از تبار بومیان این قاره (موسوم به سرخ‌پوستان) است.

به گزارش سی‌ان‌ان و به نقل از یک منبع نزدیک به تیم آقای بایدن، دلیل انتخاب خانم هالند از جمله این بوده که «تمام عمر حرفه‌ای خود را صرف مبارزه برای همه آمریکایی‌ها، از جمله مردم قبایلی، جوامع کشاورزی و جوامع رنگین‌پوست کرده‌است.»

وزارت کشور آمریکا مسئولیت حفظ و مدیریت منابع طبیعی و میراث فرهنگی این کشور، و نیز نظارت بر رابطه دولت فدرال با قبایل بومی آمریکا را دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن تا کنون در انتخاب همکاران کابینه آینده خود چند سنت را شکسته‌است: کامالا هریس، معاون اول او، اولین زن آفریقایی تبار و آسیایی تباری است که عهده‌دار این سمت می‌شود.

جنت یلن،‌ نامزد آقای بایدن برای وزارت خزانه داری،‌ در صورت تایید سنا اولین زنی است که به چنین مقامی می رسد.

الخاندور مایورکاس، گزینه آقای بایدن برای وزرات امنیت داخلی، لاتین تبار است.

همچنین، آقای بایدن پیت بوتجیج را برای تصدی وزارت ترابری کابینه خود انتخاب کرده که در صورت تایید سنا، اولین وزیر دگرباش جنسی در تاریخ آمریکا خواهد بود.

یک منبع آشنا با تیم انتقالی بایدن به سی‌ان‌ان گفت که خانم هالند که هم‌اکنون نایب رئیس کمیسیون منابع طبیعی مجلس نمایندگان است دانش و تعهد خود را به حفاظت از محیط زیست و ترویج انرژی پاک نشان داده‌است.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان روز پنجشنبه گفت: «خانم هالند زمینه کارش را خوب می‌شناسد. اگر او گزینه رئیس جمهوری منتخب برای وزارت کشور باشد، بهترین گزینه خواهد بود.»

بیشتر از جهان