واکسن کرونا از ۲۷ دسامبر در اختیار کشورهای اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد

شش واکسن در انتظار دریافت مجوز از اتحادیه اروپا هستند

وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد که از هفتم دی‌ماه تزریق واکسن کرونا برای ساکنان خانه سالمندان را آغاز می‌کند - Angela Weiss / AFP

با تسریع روند اعطای مجوز به واکسن‌های تولید شده، کشورهای اتحادیه اروپا تا پیش از پایان سال جاری میلادی واکسن دریافت می‌کنند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا خواستار اتحاد این کمیسیون برای آغاز واکسیناسیون قبل از کریسمس شد. او گفت که کشورهای فقیر خارج از اتحادیه اروپا هم همزمان با تاریخ توزیع واکسن در آلمان، واکسن دریافت می‌کنند.

به گزارش رویترز، آژانس دارویی اتحادیه اروپا در پاسخ به شرایط اضطراری آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا روز سه شنبه جلسه‌ای را برای ارزیابی واکسن ویروس کرونا تولید فایزر و بایونتک از تاریخ ۲۹ دسامبر به تاریخ ۲۱ دسامبر تغییر داد به احتمال زیاد واکسن برای میلیون‌ها شهروند ۲۷کشور اتحادیه اروپا به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اروپا در جمع نمایندگان این اتحادیه با تاکید بر تلاش برای دریافت واکسن، گفت که با توجه به اطلاعات دریافت شده و اثرگذاری واکسن فایزر-بیونتک، گفت که انتظار می‌رود به زودی ویروس کرونا را شکست دهیم.

او خاطرنشان کرد که واکسن فایزر-بیونتک نخستین واکسن از شش واکسنی است که قرار است مورد بررسی قرار گیرد. او ابراز اطمینان کرد که تا یک هفته دیگر مجوز نخستین واکسن صادر شود و واکسن‌های دیگر در سال آینده میلادی مجوز دریافت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در عین حال، وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد که از هفتم دی‌ماه تزریق واکسن کرونا برای ساکنان خانه سالمندان را آغاز می‌کند.

ینس اشپان، وزیر بهداشت سراسری آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «انتظار می‌رود هفته آینده واکسن بیونتک تایید شود» و توزیع آن مدت کوتاهی قبل از پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

بیشتر از