قاتل توییتری ژاپن به جرم ارتکاب ۹ قتل، به اعدام محکوم شد 

هشت نفر از این نه قربانی زن بودند

تاکاهایرو شیرائیشی، قاتل زنجیره‌ای ۹ نفر در ژاپن- Kyodo/via REUTERS 

دادگاهی در ژاپن مردی را به اعدام محکوم کرد که از نظر عموم به دلیل قتل زنجیره‌ای ۹ نفر در سال ۲۰۱۷ که اغلب زن بودند، به عنوان «قاتل توییتری» کشور شناخته می‌شد.  

به گزارش رسانه های ژاپن ، تاکاهایرو شیرائیشی درشعبه «تاچیکاوای» دادگاه منطقه‌ای توکیو به دلیل قتل، قطعه‌قطعه کردن اجساد و نگهداری اجساد ۹ نفر در آپارتمانش در حوالی توکیو، مجرم شناخته شد.  

شیرائیشی اخیرا در دادگاه به قتل‌ها اعتراف کرد اما بحث وکیل به کانون پرونده تبدیل شد. او گفت اتهامات موکلش باید کاهش یابد زیرا قربانیان از قبل به خودکشی فکر می‌کردند و «رضایت» خود را برای کشته شدن ابراز کرده بودند.  

اما بعدا قاضی اصلی، نائوکونی یانو، حکم داد که ۹ مقتول رضایت خود را برای کشته شدن اعلام نکرده بودند. او همچنین گفت که شیرائیشی توانایی ذهنی را برای این که در قبال قتل‌ها مسؤول شناخته شود دارد.  

شیرائیشی به استفاده از توییتر برای تماس با قربانیان بین ۱۵ تا ۲۶ ساله‌ای متهم است که در فضای آنلاین درباره خودکشی صحبت کرده بودند. او متهم است که به آنان وعده کمک در خودکشی و حتی مرگ در کنار آنان را داده است. او همچنین احتمال دارد او به اتهام تجاوز جنسی محاکمه شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هشت نفر از ۹ قربانی او زن و یکی از آنان ۱۵ساله بود. به گزارش رسانه‌های ژاپنی، تنها مردی که به دست هیرائیشی کشته شد با او دوستی داشت و در این مدت، قاتل از او درباره جا و مکان دوست‌دخترش سؤال می‌کرد.  

هیرائیشی در سال ۲۰۱۷ بازداشت شد، زمانی که پلیس درباره ناپدید شدن زنی ۲۳ساله تحقیق می‌کرد که درباره تمایل خود به خودکشی و تبدیل شدن به یکی از قربانیان هیرائیشی توییت کرده بود. پلیس وقتی که به آپارتمان او در شهر زامای ژاپن، در نزدیکی توکیو رسید، اجزای قطعه‌قطعه شده بدن و استخوان پیدا کرد.  

قتل‌های زنجیره‌ای امواجی شوکه‌کننده را به سرتاسر کشور فرستاد و موجب درگرفتن مناظره‌هایی درباره امنیت بحث سلامت روانی و خودکشی در رسانه‌های اجتماعی شد. پس از این واقعه، توییتر نیز دستورالعمل‌های جدیدی وضع کرد و گفت که محتوای انتشار یافته در این رسانه نباید «خودکشی یا خود-زنی را تبلیغ و ترغیب کند».  

ژاپن با بیش از ۲۰ هزار خودکشی در سال، دارای بالاترین نرخ خودکشی در میان گروه هفت‌گانه کشورهای صنعتی است. با این حال، این نرخ از سال ۲۰۰۳ که به بیشترین شمار رسید، کاهش یافته است.  

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید؛ با شماره‌ تلفن‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳، در افغانستان ۱۱۹ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.  

© The Independent

بیشتر از جهان