قاتل زنجیره‌ای در ژاپن اتهام قتل ۹ نفر را پذیرفت

هشت تن از قربانیان زن بودند و جوان‌ترین آن‌ها فقط ۱۵ سال سن داشت

در صورت محکومیت به قتل، مجازات آقای شیرایشی اعدام با چوبه دار خواهد بود-STR / JIJI PRESS / AFP

یک مرد ژاپنی که به «قاتل توییتر» معروف شده است، اتهام قتل و مثله کردن جسد ۹ قربانی را که در شبکه‌های اجتماعی از فکر به خودکشی سخن گفته بودند، در دادگاه پذیرفت.

به گزارش ژاپن تایمز، چهارشنبه گذشته در دادگاهی در توکیو، تاکاهیرو شیرایشی اتهامات علیه خود را «همگی درست» خواند.

به‌رغم اعتراف به جرم، وکلای مدافع وی استدلال می‌کنند که جرم او جرم سبک‌تر «قتل با رضایت» است، زیرا به ادعای ایشان،  قربانیان او شامل هشت زن و یک مرد بین ۱۵ تا ۲۶ ساله، رضایت خود را برای قتل به دست وی به‌صورت آنلاین ابراز داشته بودند.

به نظر می‌رسد آقای شیرایشی با وکلای خود در تعارض است، زیرا چهارشنبه گذشته وی در گفتگو با یک روزنامه محلی داشتن رضایت از قربانیان برای کشتن آن‌ها را انکار کرده است.

در گزارش منتشره در روزنامه ماینیچی شیمبون آمده است: «پشت سر قربانیان کبودی وجود داشت. این بدان معنی است که رضایتی وجود نداشت و من این کار را کردم تا آن‌ها مقاومت نکنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در صورت محکومیت به قتل، مجازات آقای شیرایشی اعدام با چوبه دار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ژاپن، گروه دادستانی اظهار می‌دارد که این مرد ۲۹ ساله در مارس ۲۰۱۷ یک حساب کاربری توییتری ایجاد کرده بود «برای ارتباط با زنانی که به فکر خودکشی هستند، چراکه او آن‌ها را قربانیان کم‌دردسرتری برای جنایت خود می‌دید.»

هشت نفر از ۹ نفری که او بین اوت و اکتبر ۲۰۱۷ به قتل رسانده است، زن بودند و جوان‌ترین آن‌ها فقط ۱۵ سال سن داشت. تنها قربانی مرد وی، دوست‌پسر یکی از قربانیان است که با او گلاویز شده بود.

در کیفرخواست آمده است که آقای شیرایشی قربانیان خود را خفه و جسد آن‌ها را تکه‌تکه کرده است. این قتل‌ها پس‌ازآن آشکار شد که مأموران پلیس در آپارتمان وی در توکیو برخی از اعضای بریده‌شده بدن قربانیان را در یک دستگاه فریزر کشف کردند.

ژاپن تایمز گزارش می‌دهد که وی همچنین به سوء‌استفاده جنسی از تمام قربانیان زن خود و سرقت پول نقد از آن‌ها متهم شده است.

اعتقاد بر این است که متهم قربانیان خود را با گفتن اینکه به آن‌ها کمک می‌کند تا بمیرند، به آپارتمان خود کشانده است. اکانت توییتر او با آدرس کاربری‌ای که تقریباً به «جلاد» ترجمه می‌شد، حاوی این کلمات بود: «می‌خواهم به افرادی که واقعاً در رنج‌اند، کمک کنم. لطفاً هر وقت خواستید به من پیام مستقیم بفرستید.»

انتظار می‌رود که ۱۵ دسامبر حکم وی صادر شود.

اندکی پس از دستگیری این قاتل، توییتر مقررات خود را تغییر داد تا مشخص کند که کاربران نباید «خودکشی یا خودزنی را ترویج یا تشویق کنند.»

اگر احساس ناراحتی و انزوا می‌کنید یا برای کنار آمدن با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، سایت انگلیسی سامارتینز پشتیبان شما است.

 اگر در بریتانیا و جمهوری ایرلند زندگی می‌کنید می‌توانید از طریق شماره تلفن ۱۱۶۱۲۳ به‌صورت محرمانه و رایگان با یک نفر صحبت کنید.

© The Independent

بیشتر از جهان