آزمون دشوار شفقت برای پزشک یهودی

بدن بیمار مبتلا به کرونا با علامت صلیب شکسته خالکوبی شده بود

دکتر نیکولز در توییتی نوشت:« برای اولین بار احساس کردم که دچار تردید و افکار ضدونقیض شده‌ام» - PATRICK HERTZOG / AFP

پزشکی یهودی در کالیفرنیا، از معالجه یک بیمار مبتلا به کووید-۱۹ که روی بدنش خالکوبی‌های مربوط به حکومت‌ نازی‌ها را داشت، سخن گفته است؛ تجربه‌ای که آزمونی برای سنجش شفقت او بوده است. 

دکتر تایلور نیکولز، که توییت‌هایش درباره این تجربه فراگیر شد، توضیح داد که کنار آمدن با پیامدهای ناشی از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، او را فرسوده کرده‌ است، اما او و همکارانش باید به کار خود ادامه دهند. 

او با بیماری مواجه شد که «حالش بد، و ناراحت و هراسان بود». هنگامی که کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان مرسی سن‌ خوان، در نزدیکی ساکرامنتو، پیراهن او را درآوردند، همگی متوجه خالکوبی‌هایی در تمام بالاتنه او شدند. 

دکتر نیکولز گفت: «نشان صلیب شکسته (اسواستیکا) روی سینه‌اش، جلب توجه می‌کرد. خالکوبی‌های اس‌اس و دیگر نشان‌هایی که زیر پیراهنش پنهان بود،  در اتاق کاملا مشهود بود.» 

یک پرستار سیاه‌پوست و یک درمانگر تنفسی آسیایی نیز در اتاق حاضر بودند. 

 این مرد قوی‌هیکل در حالی که از دستگاه کمک‌تنفسی به ماسک و دستگاه تنفسی پیشرفته منتقل می‌شد، با نفس بریده گفت:‌ «دکتر، نگذار بمیرم.»‌

آثاری از مصرف سال‌ها مواد متامفتامین در بدن او مشهود بود و دندان‌هایش «همگی ریخته بودند.»

دکتر نیکولز به بیمار اطمینان داد که از او مراقبت خواهد شد و هر آنچه از دستشان برمی‌آید برای زنده‌ماندن او انجام خواهند داد. 

تنفس کماکان برای او دشوار بود. پزشکان از او سوال کردند که در صورت لزوم آیا می‌خواهد برای حل مشکلِ تنفس از لوله استفاده شود. مرد به تیم پزشکی گفت که می‌خواهد هر آنچه می‌توانند برایش انجام دهند. 

دکتر تایلور نیکولز در توییتی نوشت:‌ «او بدنی قوی داشت. سالمند بود. سال‌ها استفاده از متافتامین، کار خودش را کرده بود و تمامی دندان‌های او را از بین برده بود. نشان سواستیکا روی بدنش نمایان بود. خالکوبی‌های اس‌اس و دیگر نشان‌هایی که زیر پیراهنش پنهان بود، در اتاق کاملا مشهود بود».

دکتر نیکلولز نوشت:‌ «همه ما شاهد بودیم. نمادهای نفرت که روی بدنش نقش بسته بود، علنا و با غرور، بازگوی دیدگاه‌های او بود. همه ما می‌دانستیم که درباره ما چه فکری می‌کند. برای زندگی ما چه ارزشی قائل است. با همه اینها، به عنوان یک تیم یکپارچه، کار می‌کردیم تا حتما هر آنچه در توان داریم انجام دهیم تا به او بهترین فرصت، برای ادامه حیات را بدهیم. همه ما ماسک زده بودیم، لباس مخصوص بر تن، و نقاب و دستکش داشتیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر نیکولز همچنین درباره فشار و استرس، نگرانی و انزوای کادر پزشکی و درمانی نوشت که همزمان با گسترش همه‌گیری ویروس کرونا، باید بی‌وقفه با ویروس کنار بیایند. 

دکتر نیکولز در توییت دیگری نوشت:‌ «برای اولین بار احساس کردم که دچار تردید و افکار ضدونقیض شده‌ام. همه‌گیری فرسوده‌ام کرده و مانترای (نوعی مراقبه) همیشگی‌ام این بار، موثر عمل نمی‌کند: تمام مدت مانند گلادیاتور درون خندق، در مقابل بادهای مخالف می‌ایستیم».

دکتر نیکولز در توضیح نحوه برخورد با بیماران نژادپرست و نشان صلیب شکسته از زمان دانشکده پزشکی، نوشت که همواره با این فرض که بیماری با چنین مشخصات، به پزشک نیاز پیدا کرده و او یک دکتر است، بر چنین شرایطی فائق آمده است. 

او اذعان داشت که نمی‌داند مردی با خالکوبی‌های حکومت نازی، درباره داشتن یک پزشک یهودی بر بالین خود ممکن است چه فکری بکند، و یا اگر نقش‌ها عوض شود، او چه تلاشی برای ادامه حیات طرف مقابل خواهد کرد.

دکتر نیکولز نوشت:‌ «برای اولین بار، متوجه شدم که تردید دارم و بر سر دوراهی هستم. همه‌گیری فرسوده‌ام کرده و دعای همیشگی‌ام در این شرایط، اثر همیشگی را ندارد… و متوجه شدم که شاید حالم خوب نیست.»

 این داستان هزاران بار در توییتر بازنشر یافت و صدها هزار بار از سوی کاربران این شبکه اجتماعی پسندیده شد. 

کالیفرنیا یک میلیون و ۲۴۰ هزار مورد تاییدشده ابتلا به کووید-۱۹ و رسما ۱۹ هزار و ۲۱۲ مورد فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است. ایالات متحده آمریکا به سرعت در حال نزدیک شدن به ۱۴ میلیون مورد ابتلا و ۲۷۰ هزار مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا است. 

© The Independent

بیشتر از جهان