تفتیش خانه‌های شهروندان بانه به بهانه تعقیب عاملان کشته شدن محسن فخری‌زاده

نیروهای امنیتی طی تجسس خانه‌به‌خانه عکس‌هایی از پنج نفر را نشان داده و خواهان شناسایی آنها شدند

نیروهای امنیتی به بهانه جستجوی عامل ترور محسن فخری‌زاده، تابه‌حال ۲۰ نفر را در بانه دستگیر کردند - عکس از تسنیم

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی خانه صدها شهروند ساکن بانه و مناطق کردنشین را به بهانه جستجو برای یافتن عامل ترور محسن فخری زاده، تفتیش کردند.

تعدادی نیروی ویژه امنیتی از تهران وارد شهر بانه شده‌اند و به همراه نیروهای امنیتی مستقر در شهر، به تفتیش خانه‌به‌خانه مردم اقدام کرده‌اند و تابه‌حال ۲۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

هه‌نگاو به نقل از منابع آگاه نوشت که این نیروها طی تجسس خانه‌به‌خانه عکس‌هایی از پنج نفر را نشان داده‌اند و خواهان شناسایی آنها شده‌اند که یکی از آنها یک فرد سالخورده توان‌خواه بوده است. همچنین به برخی اعلام شده که در صورت معرفی این افراد، پاداش مالی دریافت خواهند کرد.

همچنین به کولبران هشدار داده شده که در صورت خروج از مرز، با آنها برخورد خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جستجو با ادعای تلاش برای شناسایی عاملان کشته شدن فخری‌زاده در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش حسین امیر عبداللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی گفت که «برخی از عوامل کشته شدن محسن فخری‌زاده شناسایی و بازداشت شده‌اند و حتماً برخورد قوی پشیمان‌کننده‌ای با آن‌ها خواهد شد». اگرچه سخنان ضدونقیضی در این مورد از سوی افراد مختلف در حکومت جمهوری اسلامی بیان شده است. پیش‌تر جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفته بود که در این عملیات هیچ مهاجمی در محل حادثه نبوده و همه چیز به‌صورت خودکار انجام شده است.

محسن فخری‌زاده از مدیران ارشد و کلیدی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران بود که روز هفتم آذر در جاده آبسرد در حدود ۸۰ کیلومتری شرق تهران کشته شد. از آن روز مسئولان جمهوری اسلامی، سناریوهای مختلفی را در مورد نحوه ترور او بیان کرده‌اند.