روزآوری اندروید: کاربر می‌تواند چشمی با گوشی کار کند

در این برنامه کاربر می‌تواند با نگاه، آنچه را می‌خواهد بگوید از فهرست عبارت‌ها برگزیند

قابلیت سخنگویی چشمی برای همگان در دسترس است و با اندروید ۹ و بالاتر و از جمله اندروید یک سازگاری دارد - GLENN CHAPMAN / AFP

گوگل برای افزاره‌های اندرویدی خود برنامه آزمایشی جدیدی راه‌اندازی کرده است تا کاربران بتوانند عبارت‌های از پیش‌گزیده‌ای را چشمی در صفحه‌نمایش گوشی خود انتخاب کنند.

ریچارد کیو، کارشناس زبان و گفتار گوگل در وب‌نوشتی چنین توضیح داده است: «در این برنامه کاربر می‌تواند به‌ سادگی و با سرعت با نگاه کردن به چپ، راست یا بالا آنچه را می‌خواهد بگوید  از فهرست عبارت‌ها برگزیند. کاربران می‌توانند واژگان و عبارت‌ها را شخصی‌سازی کنند تا «صدای اصل» خودشان عملیات را جلو ببرد و کاربر می‌تواند حساسیت چشمی را طوری تنظیم کند که وقتی در حال کار با گوشی است، ناخواسته عبارتی را انتخاب نکند. کاربر می‌تواند از طریق نگاه کردن به چپ، راست (در حالت بی‌صدا) با انتخاب کردن عبارت‌ها از فهرست جلو برود تا به عبارت نهایی موردنظر برسد و سپس گوشی آن عبارت را با صدای بلند اعلام می‌کند.»

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیو می‌گوید: «حالت خصوصی تمام داده‌ها محفوظ است و هرگز از گوشی خارج نمی‌شوند.» وی افزود که از این قابلیت می‌توان درجاهایی استفاده کرد که «به‌آسانی نمی‌توان افزاره‌های ارتباطی را به کار گرفت مثل فضای بیرون، هنگام نقل‌وانتقال، زیر دوش و در  موقعیت‌های اضطراری.»

قابلیت سخنگویی چشمی برای همگان در دسترس است و با اندروید ۹ و بالاتر و از جمله اندروید یک سازگاری دارد.

گوگل همچنین برای نمایشگر هوشمند خود (نست‌هاب‌مکس) در حال ارائه ثابت‌افزاری است که برنامه دستیار گوگل را به‌محض حس کردن حضور کاربر فعال می‌کند.

گوگل همچنین روزآوری دیگری هم به زودی ارائه خواهد کرد که وقتی گوشی اندروید درون خانه سروصدای خاصی را بشنود، آن را به کاربر اعلام ‌کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی