پروازهای جدید به جبل‌الطارق؛ آغاز جنگ قیمت‌ها

مسیر هوایی جدیدی به مقصد جبل‌الطارق که جزو قلمرو‌های برون‌مرزی بریتانیا است، برقرار می‌شود

جبل‌الطارق طی شش ماه گذشته در لیست معافیت دولت بریتانیا بوده است - MARCOS MORENO / AFP

حالا که جزایر قناری اسپانیا دوباره در لیست سیاه مسافرتی دولت بریتانیا قرار گرفته است است، تقریبا همه نقاط اروپا به‌جز جبل‌الطارق برای مسافران بریتانیایی محدودیت وضع کرده‌اند.

از امروز مسیر هوایی جدیدی به مقصد جبل‌الطارق که جزو قلمرو‌های برون‌مرزی بریتانیا است، برقرار می‌شود که آغازگر جنگ قیمت‌ها در آستانه تعطیلات سال نو میلادی است و بهای بلیت یک‌طرفه آن تا ۱۳ پوند پایین آمده است.

شرکت هوایی ویز ایر دو پرواز در هفته از فرودگاه لوتون به جبل‌الطارق برقرار کرده است؛ همان مسیری که شرکت هوایی مونارک تا سال ۲۰۱۷که ورشکست شد، آن را در اختیار داشت.

ویز ایر که مقر آن در مجارستان است، در فرودگاه هیترو با بریتیش ایرویز رقابت دارد و در فرودگاه‌های گتویک و منچستر با شرکت هوایی ایزی جت رقابت می‌کند.

جبل‌الطارق طی شش ماه گذشته در لیست معافیت دولت بریتانیا بوده است.

تقاضای سفر از جانب مسافرانی که نمی‌خواهند تعطیلاتشان با محدودیت همراه باشد، قیمت سفرهای کریسمس و سال نو را افزایش داده است: اولین پرواز جمعه بعدازظهر برای مسیر یک هزار و ۱۱۳ مایلی بین بدفوردشایر و مدیترانه، ۲۲۰ پوند قیمت دارد.

از ماه ژانویه و بعد از پایان جشن‌های سال نو، ویزایر می‌خواهد خط هوایی جدید را با قیمت‌هایی ارزان و بی‌سابقه، فعال نگه دارد: تنها ۱۲.۶۹ پوند برای پرواز در روز هشتم ژانویه؛ یعنی عوارض مسافرتی که شرکت هوایی باید به وزارت دارایی بپردازد.

بلیت پرواز بریتیش ایرویز برای همان روز ۶۴ پوند و بلیت ایزی جت از فرودگاه گتویک ۳۱ پوند است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویجای داریانانی، وزیر تجارت، گردشگری، ترابری بندر جبل‌الطارق گفت: «من مستقیما با ویز ایر مذاکره کردم و خوشحالم که ورود این خط هوایی جدید را به جبل‌الطارق خوشامد بگویم و شاهد ازسرگیری پروازها از لوتون در همین زمستان باشم. جبل‌الطارق متعهد به توسعه خدمات هوایی است. من کماکان با تمام توان این هدف را دنبال خواهم کرد تا تضمین کنم که بیش از هر زمان دیگری در گذشته، خطوط هوایی از فرودگاه جبل‌الطارق پرواز می‌کنند.»

فرودگاه جبل‌الطارق به بخش جنوب غربی کوستا دل سول و کوستا دلالوز در ساحل جنوبی اسپانیا در اقیانوس آرام خدمت‌رسانی می‌کند. در حال حاضر، اسپانیا در لیست ممنوعیت سفر دولت بریتانیا است و محدودیت‌های مسافرتی در منطقه اندلس هم برقرار است ولی وقتی همه‌گیری کرونا پایان یابد، شرکت هلیتی اسپانیا که پرواز برنامه‌ریزی‌شده با هلیکوپتر انجام می‌دهد، قصد دارد دو پرواز روزانه میان جبل‌الطارق و مالاگا برقرار کند.

آقای داریانانی گفت: «این خط هوایی ارتباط میان جبل‌الطارق و ناحیه زیر پوشش خود را برقرار می‌کند.»

مقر شرکت هلیتی در درونبوم سیوتای اسپانیا در شمال آفریقاست. این شرکت در حال حاضر پروازهایی میان سیوتا و آلگسیراس و مالاگا در خاک اصلی اسپانیا دارد.

وضع بازار سفر هوایی چنان است که روز هشتم ژانویه، رایان ایر مسافران را تنها به بهای پنج پوند از فرودگاه استنستد به مالاگا می‌برد؛ یعنی تقریبا هشت پوند کمتر از بهای بلیت آن روز پرواز ویز ایر به جبل‌الطارق.

© The Independent

بیشتر از زندگی