حاشیه‌های حضور مگان مارکل در ویمبلدون

سرینا ویلیامز می‌گوید مگان بهترین دوست اوست

Ben Curtis / POOL / AFP

قهرمان جهانی تنیس، خانم «سرینا ویلیامز» در پی انتقاداتی که نسبت به حضور «دوشسِ ساسِکس» در مسابقات قهرمانی ویمبلدون از وی شد، به دفاع  از دوشس گفت:‌ «دوست از این بهتر نمی‌شود».  

در جریان مصاحبه بعد از مسابقه ناموفق مختلط که ویلیامز همراه با دیگر قهرمان تنیس،‌ «اَندی موری» آن را به رقبای خود واگذار کرده بودند، ویلیامز درباره حضور مگان برای تماشای مسابقه هفته گذشته مورد پرسش قرار گرفت. ماجرا به آنجا برمی‌گردد که روز ۴ ژوئیه، مگان با حضور در زمین اصلی ویمبلدون،‌ در جایگاه خانواده سلطنتی قرار گرفت تا مسابقه مرحله دوم میان خانم ویلیامز و خانم «کایا یووان» را ببیند. پس از دیدار دوشس ۳۷ ساله از مسابقه تنیس،‌ گزارشی در رسانه‌ها منتشر شد حاکی از آنکه یکی از محافظان امنیتی وی از خانم «سَلی جونز»که یک خبرنگار و مشاور رسانه‌ای است، درخواست کرد که در طول مسابقه، از دوشس عکس گرفته نشود، چراکه او در «ظرفیت خصوصی و نه رسمی سلطنتی» در آنجا حضور داشته است. 

در واکنش به این خبر، خانم ویلیامز با اشاره به دیدار دوشس و عواقب ناشی از آن، به خبرنگاران گفت که «از حضور رسانه‌های منفی‌باف، بی‌خبر» بوده است. وی اضافه کرد: «هر زمان که نام مگان را در نشریه یا مطلبی می‌بینم، اصلا به آن توجهی نمی‌کنم. مگان دوستی را در حق من تمام کرده است،‌ چه در لحظات فراز و چه در لحظات نشیب. او همواره یار و یاور من بوده است و من نیز می‌خواهم برای او همانگونه باشم». 

خانم ویلیامز که در ماه مه سال گذشته همراه با همسر خود،‌ آقای «آلِکسیس اوهانیان»،‌ در مراسم ازدواج سلطنتی مگان با «دوک ساسِکس» شرکت کرده بود، پیش‌تر نیز درباره حضور مگان در مسابقه گفته بود که از شرکت‌ دوستش برای تماشای مسابقه او «بسیار خوشنود» بوده است. 

ستاره تنیس در مصاحبه مطبوعاتی پس از مسابقه مرحله دوم، و در پاسخ به پرسشی در این زمینه که آیا از حضور مگان آگاهی داشته یا خیر، گفت:‌ «بله، می‌دانستم که او حضور داشته، و همیشه مایه خوشحالی و هیجان است که او به تماشا و حمایت از تنیس می‌پردازد. من از حضورش بسیار خوشحال بودم». 

ویلیامز، که اخیراً به خاطر حضور و همراهی‌اش در سری عکس‌های روتوش نشده برای مجله «هارپِر بازار آمریکا» مورد ستایش واقع شده است، گفت که به دلیل «تعهدات کاری»، قادر به شرکت در مراسم غسل تعمید «آرچی هریسون مانت‌باتِن ویندزور»، فرزند دوک و دوشس ساسکس که روز شنبه گذشته برگزار شد، نبوده است.  

ویلیامز پیش از مراسم غسل تعمید گفت: «مگان گرفتاری‌های شغلی را درک می‌کند و شاید روزی دخترم،‌ المپیا آلکسیس اوهانیان، بتواند توصیه‌هایی در زمینه تنیس به آرچی بدهد. من در حال کار کردن روی بازی المپیا هستم تا بلکه روزی او بتواند آرچی را راهنمایی کند». 

هفته گذشته، آقای «پی‌یرس مورگان»، مجری برنامه تلویزیونی «صبح به خیر، بریتانیا» به جهت آنکه برای شوخ‌طبعی گفته بود «مگان برای دستیابی به خلوت و نهان‌خواهی که طلب می‌کند، باید به آمریکا برگردد» مورد انتقاد شدید قرار گرفت. آقای مورگان که در گذشته از دوشس مگان بسیار خرده گرفته بود،‌ اشاره کرد که «مگان و همسرش شاهزاده هَری» افراد «خصوصی» نیستند و با «شرکت کردن در مکانی بسیار عمومی مانند مسابقات ویمبلدون،‌ خود را در معرض عموم قرار می‌دهند». وی افزود:‌ «ویمبلدون مکان خصوصی نیست، و اگر به مکانی خصوصی می‌خواهید بروید،‌ به جایگاه سلطنتی در زمین مسابقه ویمبلدون نباید وارد شوید». 

مجری ۵۴ ساله شبکه «آی‌تی‌وی» در ادامه نظراتش خاطرنشان ساخت که «صادقانه می‌گویم که رفتار و انتظار هَری و مگان تمسخرانگیز است. آنها باید با این مسئله کنار ییایند که آیا می‌خواهند افراد عمومی باشند یا خصوصی. اگر با بلیط مجانی برای تماشای تنیس در جایگاه سلطنتی (که بهترین مکان برای تماشای بازی است)  درزمین ویمبلدون حاضر می‌شوید،  و مسابقه را با بهترین رفقای خود که همراه برده‌اید تماشا می‌کنید، باید درک کنید که افرادی عمومی هستید و حریم شخصی برای شما در آنجا معنا ندارد. اگر خواهان حریم شخصی هستید، باید به آمریکا برگردید و زندگی خصوصی داشته باشید».  

در حالی که برخی از تماشاگران برنامه آقای مورگان با او موافق بودند، عده زیادی او را متهم به نوعی «مشغولیت ذهنی بیمارگونه و مضر» نسبت به  مگان کردند و گفتند که آقای مورگان به صورت غیرمنصفانه‌‌ای از مگان خرده‌گیری می‌کند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی