افراد ناشناس سازه یک‌پارچه در صحرای یوتا را با خود بردند

سازه مرموزی که طی دو هفته گذشته جهان را متعجب کرده بود، ناپدید شد

تصاویر نشان می‌دهد که داخل این سازه، توخالی است - Handout / Utah Department of Public Safety / AFP

چهار مرد با اندازه متوسط که نه رنگ سبز داشتند و نه جثه آدم فضایی، این امیدها را که سازه یک‌پارچه در صحرای یوتا در آمریکا از فضا آمده بود، نقش بر آب کردند.

یکی از این چهار نفر، با گویش کاملاً زمینی، در حالی که این سازه را بلند می‌کرد، گفت: «به همین دلیل است که نباید زباله را در صحرا رها کرد.»

در حالی که راس برناردز، عکاس و دو دوست او نظاره می‌کردند، در عرض هشت دقیقه، این چهار نفر این سازه یک‌پارچه را با صدایی مهیب به زمین انداختند، آن را تکه‌تکه کردند، و قطعه‌ها را سوار چرخ‌دستی با خود بردند.

آقای برناردز در یک پست اینستاگرامی گفت: «یکی از آنها به همه ما نگاه کرد و گفت هیچ ردی باقی نگذار.»

تا ساعت ۸:۴۸ بعد از ظهر جمعه شب، رمز و رازی که طی دو هفته گذشته جهان را تسخیر کرده بود، ناپدید شد. اینکه آیا دوباره در رومانی ظاهر شده است، در یک گنجه در گالری جان مک کراکن ذخیره شده است یا به مریخ برگردانده شده است، فعلاً مشخص نیست.

مایکل جیمز نیولندز، یکی از ناظران آن صحنه، عکس‌هایی را گرفته است که چهار مرد را بالای این سازه واژگون‌شده نشان می‌دهد در حالی که در تاریکی صحرا با چراغ‌هایشان نور را به سطح براق آن می‌تابانند.

این تصاویر نشان می‌دهد که داخل این سازه، توخالی است و به نظر می‌رسد از مواد زمینی مانند تخته سه‌لا ساخته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای نیولندز به نیویورک تایمز گفت «آنها فقط برای بردن آن قطعه آنجا آمده بودند. گویی این کار تنها «ماموریت» آنها بود.»

آقای نیولندز و آقای برناردز، ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه را قبل از رسیدن آن چهار مرد در حدود ساعت ۸:۴۰ بعد از ظهر روز جمعه، در نور مهتاب، صرف عکس‌برداری از این سازه کرده بودند.

آقای برناردز گفت که آنها مانع کار آن مردان نشدند، زیرا موافق بودند که برداشتن آن سازه، کار درستی است، چرا که در صورت ادامه حفظ آن سازه، تلاش گردشگران برای رسیدن به آن طبیعت، صحرا را تغییر می‌داد.

آقای برناردز می‌گوید «یکی از آنها گفت: بهتر است عکس‌هایت را گرفته باشی. بعد فشاری به سازه وارد آورد و آن را به زمین انداخت.»

با این کار، رمز و راز آغاز شده در ۱۸ نوامبر از زمین برچیده شد. اما بعید است این داستان فراموش شود.

دفتر کلانتر شهرستان سن خوان، در صفحه فیسبوک خود [به شوخی] از مردم خواست اطلاعات درباره مظنونان احتمالی مثل  بی‌بی یودا و موجودات فرازمینی را به این دفتر گزارش کنند، و اعلام کرد، به دنبال انجام تحقیقات درباره ناپديد شدن این سازه نیست.

اما بعد از اعلام اداره فدرال مدیریت اراضی به انجام تحقیقات نظر خود را عوض کرده است، و به تحقیقات مشترک درباره نصب غیرقانونی این سازه پیوسته است.

این اداره در توئیتی اعلام کرد: «ما ممکن است ندانیم که یک موجود زمینی یا فرازمینی این سازه یک‌پارچه را نصب کرده است، اما می‌توانیم تأیید کنیم که این سازه توسط فرد یا افرادی ناشناس برچیده شده است.»

شرکت‌های بازاریابی از استفاده از این داستان برای مقاصد تجاری دریغ نکرده‌اند. شرکت هواپیمایی ساوت‌وست ایرلاینز تصویری از سازه یکپارچه را شبیه گیت این شرکت منتشر کرده است.

این هواپیمایی در توییت خود نوشت: «ببخشید، لازمش داشتیم و باید آن را برمی‌گرداندیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان