احتمال درخواست آزادی مشروط برای محمدعلی نجفی

شهردار اسبق تهران حدود ۱۸ ماه از دوره محکومیت پنج‌ساله خود را سپری کرده است

محمدعلی نجفی در دادگاه ـ عکس از شهرآرا نیوز

به گفته وکیل محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران که به جرم قتل همسرش، میترا استاد در زندان اوین به سر می‌برد، او می‌تواند با گذراندن یک سوم دوره محکومیت پنج ساله خود درخواست آزادی مشروط کند.

بنابر گزارش ایلنا، حمید رضا گودرزی، وکیل مدافع نجفی گفت، موکلش در حال گذراندن محکومیت پنج ساله خود در زندان است که حدود ۱۸ ماه از این دوران سپری شده است.

آقای گودرزی روز دوشنبه، دهم آذر ماه، در مصاحبه خود با ایلنا اظهار داشت: «یک سوم محکومیت موکلش، که مهلت قانونی است و قانون پیش بینی کرده، باید طی شود تا بتوان تقاضای آزادی مشروط کرد که هنوز نگذشته و تمام نشده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میترا استاد، همسر محمدعلی نجفی در تاریخ هفتم خرداد سال ۹۸ در منزل شخصی‌اش در منطقه سعادت آباد، به ضرب گلوله به قتل رسید. شهردار اسبق تهران به جرم قتل عمد و حمل و نگهداری سلاح که تاریخ مجوز آن تمدید نشده بود، بازداشت و محکوم شد. هیات عمومی دیوان عالی کشور در شهریور سال ۱۳۹۸، نجفی را به قتل عمد متهم کرد و حکم قصاص وی صادر شد.

با توجه به اظهارات حمیدرضا گودرزی، محمدعلی نجفی پس از طی شدن ۲۰ ماه از مدت زمان محکومیت خود، می‌تواند تقاضای آزادی مشروط کند.