عضو سابق حشد‌الشعبی برای آموزش نظامی به مصر اعزام شد

رویترز: ابوزینب اللامی به عنوان مقام نظامی عالی‌رتبه دولت الکاظمی مشغول به کار می‌شود

مانور حشد‌الشعبی-Mohammed SAWAF / AFP

مقامات امنیتی و نظامی می‌گویند، ارتش عراق یک عضو سابق حشدالشعبی، نیروی شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی که به دلیل نقش‌آفرینی در سرکوب معترضان عراقی در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته را برای آموزش به مصر فرستاده است.

به گزارش رویترز، حسین فالح عزیز که به ابو زینب اللامی مشهور است، برای یک دوره یک ساله آموزشی که معمولا مخصوص مقامات نظامی است به مصر اعزام شده است.

در سندی از وزارت دفاع عراق که به دست رویترز رسیده، نام ابو زینت با درجه ژنرانی در کنار نام افسرانی قرار دارد که تا تابستان آینده در یک دوره آموزشی مشارکت خواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش این خبرگزاری بریتانیایی، تبدیل اللامی به یکی از مقامات عالی ارتش یکی از جسورانه‌ترین اقداماتی است که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در مقابله با نفود شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران انجام می‌دهد. کاظمی روابط نزدیکی با آمریکا دارد و از روز نخست مبارزه با اقدامات بی‌ثبات‌کننده گروه‌های شبه‌نظامی را در دستور کار خود قرار داده است.

یک مقام آگاه می‌گوید: این اقدام الکاظمی نشان می‌دهد که او به دنبال کاهش نفوذ جمهوری اسلامی در عراق از طریق جذب فرماندهان سابق گروه‌های شبه‌نظامی است.

مقامات عراق هنوز این گزارش را تایید نکرده‌اند، اما رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به ابوزینب اعزام او به مصر برای آموزش را تایید کرده است.

بیشتر از جهان