آمریکا چهار نهاد در روسیه و چین را در ارتباط با برنامه موشکی ایران تحریم کرد

الیوت آبرامز دلیل تحریم این چهار نهاد را تقویت و ارتقای برنامه موشکی ایران عنوان کرد

الیوت ابرامز نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا-SUSAN WALSH / POOL / AFP

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه از تحریم چهار نهاد در روسیه و چین در ارتباط با برنامه موشکی ایران خبر داد و گفت تحریم‌های بیشتری در هفته‌های آینده علیه جمهوری اسلامی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الیوت آبرامز که در جریان یک گردهمایی ویدئویی مجازی به میزبانی مؤسسه بیروت صحبت می‌کرد، دلیل تحریم این چهار نهاد را تقویت و ارتقای برنامه موشکی ایران عنوان کرد.

او بار دیگر هشدار داد که در هفته‌های باقی مانده دولت دونالد ترامپ تا ۲۰ ژانویه که دولت جدید کار خود را آغاز خواهد کرد، تحریم‌هایی در ارتباط با سلاح‌های کشتار جمعی و حقوق بشر بر ایران اعمال می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دنبال خروج آمریکا از برجام با هدف رسیدن به یک توافق فراگیر که برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را در بگیرد، و خودداری تهران از مذاکره با واشنگتن، تنش بین دو کشور بار دیگر شدت گرفت.

واشنگتن می‌گوید جمهوری اسلامی با ادامه برنامه موشکی بالستیک و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در منطقه خاورمیانه روح برجام را نقض کرده و برای رسیدن به یک توافق «بهتر» باید به پای میز مذاکره بیاید.

تهران در واکنش گفته حاضر به مذاکره دوباره بر سر برجام نیست و در این مدت نیز از محدودیت‌های مندرج در آن عبور کرده است. جمهوری اسلامی مذاکره بر سر برنامه موشکی بالیستیک خود را هم رد کرده است.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا و معاون باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، که برجام در دولت او حاصل شد، موافق بازگشت به برجام است، اما تهران باید به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی پاسخ دهد.

بیشتر از