ابراز نگرانی عفو بین‌الملل از احتمال شکنجه ناهید تقوی

همسر احمد رضا جلالی از انتقال این زندانی دو تابعیتی به «انفرادی برای اجرای حکم اعدام» خبر داد

ناهید تقوی از ۲۵ مهر ۱۳۹۹ در بازداشت به سر می‌برد- عکس از رسانه‌های اجتماعی

سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه از احتمال بدرفتاری با یک شهروند ایرانی-آلمانی که به تازگی در تهران بازداشت شده، و این که او ممکن است در معرض شکنجه قرار داشته باشد، ابراز نگرانی کرد.

حساب کاربری بخش ایران این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر در توییتر نوشت، ناهید تقوی که تابعیت دوگانه آلمان و ایران را دارد، ۲۵ مهر ۱۳۹۹ در تهران توسط سپاه پاسداران بازداشت شده است.

به گفته این سازمان، این خانم ۶۶ ساله که اکنون در زندان اوین در شمال تهران محبوس است، «ممکن است در معرض خطر شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها، از جمله محرومیت از خدمات درمانی، باشد.»

کانال تلگرام بخش ایران عفو بین‌الملل از بازرسی ماموران از محل سکونت او و ضبط وسائل شخصی مانند لپ‌تاپ،‌ گوشی تلفن،‌ کارت حافظه، عکس‌ها‌، پول،‌ کتاب‌ها و گذرنامه آلمانی او خبر داده است.

ناهید تقوی تا هفتم آبان ماه اجازه ارتباط با خارج از زندان را نداشت و آن زمان اجازه پیدا کرد در یک تماس کوتاه به خانواده خود اعلام کند که در یک «سلول انفرادی» در زندان اوین نگهداری می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چندین شهروند دیگر با تابعیت دوگانه در زندانی‌های ایران، به اتهام‌های مختلف عمدتا امنیتی دربند هستند و کشورهای غربی می‌گویند جمهوری اسلامی برای امتیازگیری اقدام به بازداشت آنها می‌کند.

سیامک نمازی و پدر او باقر که تابعیت آمریکا را دارند، نازنین زاغری شهروند ایرانی-بریتانیایی، احمدرضا جلالی پزشک و پژوهشگر ایرانی-سوئدی، از جمله دوتابعیت‌های زندانی در ایران هستند.

ویدا مهران‌نیا، همسر آقای جلالی که به اعدام محکوم شده است، همزمان در روز سه‌شنبه به یک نشریه سوئدی گفته است که مسئولان زندان او را برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.

احمدرضا جلالی اردیبهشت ۱۳۹۵ برای شرکت در یک همایش علمی به تهران رفته بود که بازداشت و به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل» به اعدام محکوم شد؛ حکمی که دیوان عالی آن را آذر ۹۶ تایید کرد.

بیشتر از