کامبوزیا پرتوی کارگردان ایرانی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

پرتوی کار خود را با سینمای کودک شروع کرد

کامبوزیا پرتوی کارگردانی فیلم‌هایی مانند ماهی، گلنار، بازی بزرگان، کافه ترانزیت، پرده و کامیون - که هنوز به نمایش در نیامده - را برعهده داشته است- عکس از ایرنا

کامبوزیا پرتوی کارگردان مطرح سینمای ایران بامداد سه‌شنبه در ۶۵ سالگی به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا و بیماری ناشی از آن در تهران درگذشت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای پرتوی از دو هفته پیش برای انجام عمل قلب در بیمارستان دی در شمال پایتخت بستری شده بود، اما به کووید۱۹ مبتلا شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرزند او گفته است به دلیل همه‌گیری کرونا مراسمی برگزار نمی‌شود و پیکر پدرش قرار است در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شود.

کامبوزیا پرتوی کارگردانی فیلم‌هایی مانند ماهی، گلنار، بازی بزرگان، کافه ترانزیت، پرده و کامیون - که هنوز به نمایش در نیامده - را برعهده داشته است.

وی از نویسندگان مطرح نیز بود و کار خود را با سینمای کودک شروع کرد و از آنجا به بالندگی حرفه‫ای رسید و چند جایزه داخلی و بین‌المللی دریافت کرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان در مراسم بزرگداشت او در آبان ۱۳۹۹ گفته بود: در سینمای ایران کسی که بر فنون داستان‫سرایی چنان مسلط باشد که بتواند ما را پای پرده نقره‌‫ای سینما نگه دارد، یکی از شاخص‫تری آنها بی‌شک کامبوزیا پرتوی است.

کامبوزیا پرتوی سال ۱۳۳۴ در رشت متولد شد.

بیشتر از فیلم