سومین فرد ثروتمند جهان: ماسک از زاکربرگ جلو زد

ثروت ماسک در حال حاضر به ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده است

شاخص بلومبرگ حاکی است که در طول سال ۲۰۲۰ تاکنون ثروت ماسک بیش از ۹۲ میلیارد دلار افزایش یافته است که بسیار بیشتر از تمام رقبای او بوده است - Odd ANDERSEN / AFP

در پی افزایش ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک با گذر از مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک، به عنوان سومین فرد ثروتمند جهان دست یابد.

ارزش این ماشین الکتریکی از همیشه بالاتر رفته است و از زمانی که اعلام شد در شاخص S&P ۵۰۰ وال استریت قرار می‌گیرد، روی دور موفقیت بوده است.

سهام شرکت در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۹۰ درصد بالا رفته است و سهام آن در روز پنج شنبه مدتی با ارزش کمی بالاتر از ۵۰۷ دلار معامله شد.

موفقیت تسلا و اسپیس‌اکس باعث شد تا آقای ماسک ۴۹ ساله با عبور از مارک زاکربرگ به جایگاه سوم در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ صعود کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس جدول رتبه‌بندی شرکت‌ها، ثروت ماسک در حال حاضر به ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده است که بیشتر از ثروت ۱۰۳ میلیارد دلاری صاحب فیس‌بوک است.

بدین ترتیب، حالا فقط جف بزوس، رئیس آمازون، با ثروت ۱۸۳ میلیارد دلار، و بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، با ثروت ۱۲۸ میلیارد دلار، جلوتر از ماسک هستند.

شاخص بلومبرگ حاکی است که در طول سال ۲۰۲۰ تاکنون ثروت ماسک بیش از ۹۲ میلیارد دلار افزایش یافته است که بسیار بیشتر از تمام رقبای او بوده است.

این شرکت ماشین‌سازی کالیفرنیایی در تاریخ ۲۱ دسامبر به شاخص S&P خواهد پیوست که احتمالا باعث بالا رفتن باز هم بیشتر سهام آن خواهد شد.

این سرمایه‌گذار زاده آفریقای جنوبی مالک ۲۰ درصد سهام تسلا است، و در صورت رسیدن ارزش شرکت به ۶۵۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸، به یک امتیاز بی‌سابقه ۴۱.۵ میلیارد دلاری دست می‌یابد.

شرکت اسپیس‌اکس ماسک روز دوشنبهدر راستای توافق تجاری خود با ناسا،  با ارسال کپسول «تیم اژدها» چهار فضانورد این سازمان هوایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی