لیگ برتر، افتان و خیزان: اعتراض شدید به داوری، ناسزا، لغو بازی

نگاهی به هفته دوم لیگ فوتبال ایران

با وجود تعطیلی دوهفته‌ای در ایران، بازی‌های لیگ برتر متوقف نشد- تصویر از فارس 

تردید در برگزاری بازی‌ها در معرکه شیوع کرونا، اعتراض‌های شدید به داوری، دومین لغو بازی در آغاز لیگ برتر و صحنه‌های زشت با ناسزاگویی مربی استقلال به تصویر فوتبال آسیب می‌زند اما لیگ برتر ایران افتان و خیزان به پیش می‌رود.

مثل هفته اول، تا پیش از آغاز هفته دوم لیگ برتر ایران، درباره برگزاری بازی‌ها تردیدهایی وجود داشت. تعطیلی دوهفته‌ای بسیاری از مشاغل در ایران به دلیل شیوع  ویروس کرونا، بار دیگر مسابقات لیگ را در معرض احتمال تعطیلی قرار داده بود اما در نهایت با برگزاری مسابقات موافقت شد. اعتراض تیم‌ها به اشتباهات داوری در شروع لیگ برتر شدت گرفت و مربیان و بازیکنان تیم‌ها جای خالی فناوری کمک‌داور ویدیویی را در لیگ فوتبال ایران یادآوری ‌کردند. مسابقات هفته دوم لیگ در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (۲۹ و ۳۰ آبان - اول آذر) با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت محمود یاوری برگزار شد.

نساجی ۱ – تراکتور ۱

بازی نساجی-تراکتور در قائمشهر یک بازی پر از صحنه‌های تماشایی و حملات پی‌درپی بود. نساجی در دقیقه ۶۹ به گل رسید. سپس گل تراکتورسازی در دقیقه ۸۲ مسابقه اعتراض و بحث مربیان نساجی را برانگیخت. قائمشهری‌ها معتقد بودند کمک‌داور آفساید دژاگه را نگرفته و گل مردود است. داور بازی اما این گل را تایید کرد و اعتراض‌ها ادامه‌دار شد. همین گل، منصوریان را در دومین هفته از شکست نجات داد. او شروع خوبی با تراکتورسازی نداشته و با دومین تساوی، تردیدها درباره عملکرد او بیشتر شده‌ است.

سپاهان ۱ – آلومینیوم ۰

آلومینیوم اراک در دومین بازی‌ خود هم شکست خورد. این بار البته مثل هفته قبل خبری از خداحافظی رسول خطیبی، سرمربی آلومینیوم نبود اما او روی گل سپاهان نسبت به داوری معترض بود. محرم نویدکیا، مربی جوان سپاهان، گام‌های اول را با تیمش برمی‌دارد.

نفت مسجدسلیمان ۱ – سایپا ۱

تساوی نفت مسجدسلیمان و سایپا برای دو مربی جوان آرامش را در هفته‌های آغازین لیگ فراهم کرد اما نمایشی از بلندپروازی آنها در خود نداشت. مجتبی حسینی در نفت و ابراهیم صادقی در سایپا فصل دشواری را پیش رو دارند و باید از همین بازی‌های آسان امتیاز جمع کنند.

مس رفسنجان ۰ – گل‌گهر سیرجان ۲

دربی کرمان در دومین هفته لیگ بیستم در شرایطی برگزار شد که مس رفسنجان برای دومین هفته متوالی بعد از صعود به لیگ برتر شکست خورد و گل‌گهر برای دومین هفته به پیروزی رسید. این پیروزی با جشن تولدی که باشگاه گل‌گهر برای امیر قلعه‌نویی، سرمربی‌ خود برگزار کرد، همزمان شد. قلعه‌نویی تیمی متمول و مدعی را در اختیار دارد و شاید بتواند یکی از مدعیان فصل باشد.

ماشین‌سازی ۱ – ذوب‌آهن ۱

ماشین‌سازی در این بازی سرمربی خود را به دلیل محرومیت روی نیمکت نداشت. وحید بیاتلو، مربی تازه‌وارد لیگ برتر بعد از مصاحبه‌ای که علیه زهره هراتیان، رییس مرکز ایفمارک، کرده بود، یک جلسه محروم شد و در این بازی تیمش را همراهی نمی‌کرد. رحمان رضایی، سرمربی ذوب‌آهن هم بعد از ۱۰ نفره شدن تیمش در این بازی، مثل هفته گذشته به داوری معترض بود. ذوب‌آهن البته در آخرین دقایق بازی موفق شد گل تساوی را بزند که رضایی معتقد بود اگر داور بازیکن تیم او را اخراج نمی‌کرد، ذوب‌آهن برنده بازی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فولاد ۲ – استقلال ۱

پرحاشیه‌ترین و پرماجراترین بازی هفته دوم بین فولاد و استقلال برگزار شد: از جنگ روانی تا ناسزاگویی در حین بازی گرفته تا  بیانیه و اطلاعیه و مصاحبه بعد از بازی. ویدیوی محمود فکری و ناسزایی که به فولادی‌ها گفته بود باعث شد مدیرعامل باشگاه فولاد به کمیته انضباطی شکایت کند؛ هر چند باشگاه استقلال طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عکاس باشگاه فولاد قصد شنود در رختکن استقلالی‌ها را داشته است. استقلالی‌ها همچنین مدعی شدند که کعبی نیز به استقلالی‌ها ناسزا گفته است. علاوه بر درگیری دو باشگاه، ناهماهنگی نیمکت استقلال حین تعویض و ناراحتی فکری از دیاباته که در هنگام تعویض برای عوض کردن استوک‌هایش به رختکن رفته بود، به حاشیه دیگری درون تیم استقلال تبدیل شد که در پی آن، فکری، آقای گل تیم خود را در اختیار باشگاه قرار داد. در کنار همه این‌ها بعد از انتقاد هواداران از فرشید باقری، استوری این بازیکن در صفحه اینستاگرام وی که از مسئولان باشگاه درخواست کرده بود تا به او رضایتنامه بدهند، به حاشیه دیگری تبدیل شد و باشگاه باقری را احضار کرد.

محمود فکری در آغاز مسیر خود با استقلال نشان داده است که با فضای کار تازه‌ چندان آشنا نیست.

پیکان – شهرخودرو (به تعویق افتاد)

به دلیل مدیریت نادرست ورزشگاه قدس در شرایط بارانی، امکان برگزاری بازی در این ورزشگاه فراهم نشد و مسابقه دو تیم پیکان و شهرخودرو که تا دقیقه ۲۲ برگزار شده بود، به دلیل آب‌گرفتگی و شرایط بد زمین چمن ورزشگاه قدس، متوقف شد و بنا به اعلام سازمان لیگ قرار است در صورت مساعد شدن شرایط، ۲۴ ساعت بعد برگزار شود. این موضوع اعتراض مهدی رحمتی را به عنوان سرمربی شهر خودرو در پی داشت. پیکان که بازی هفته گذشته‌اش با صنعت نفت به تعویق افتاده بود، به این موضوع اعتراضی نداشت.

پرسپولیس ۱ – صنعت نفت آبادان ۰

صنعت نفت آبادان بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی‌ خود موفق شد کمبود بازیکنان تیمش را جبران کند و مقابل پرسپولیس بازی خوبی نمایش دهد. آن‌ها نسبت به گلی که پرسپولیس از نقطه پنالتی به ثمر رساند معترض بودند. این بازی کارت قرمز و محرومیت یحیی گل‌محمدی برای بازی بعدی پرسپولیس را هم در پی داشت. او با ضربه شدیدی که به توپ زد، به داوری اعتراض کرد و کارت قرمز گرفت. پرسپولیس البته برنده این بازی شد تا پیروزی‌های فصل تازه را آغاز کند، شاید برای تکرار موفقیت‌های سال‌های اخیر.

بیشتر از ورزش