در نخستین روز محدودیت‌ها، ۴۳۱ قربانی به آمار کرونای ایران اضافه شد

آمار مرگ‌ و میر نسبت به دیروز کاهش یافته است

در نخستین روز ماه آذر و علیرغم شروع محدودیت ها، ۴۳۱ نفر دیگر به تعداد فوتی های کرونا افزوده شد- عکس از تسنیم

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به روز شنبه، یکم آذر، ۴۳۱ نفر دیگر در کشور بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، جان خود را از دست دادند.

سیما سادات لاری درباره آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ گفت که مجموع بیماران در کشور به ۸۴۱ هزار و ۳۰۸ نفر رسیده که از این میان ۵۷۷۸ نفر به دلیل شرایط وخیم جسمانی، تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین از دیروز ۱۲ هزار و ۹۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۵۵ نفر از آنها بستری شدند.

آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت بر اساس پنج میلیون و ۷۴۷ هزار و ۳۲۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ اعلام می‌شود. این در حالی است که مقامات وزارت بهداشت پیشتر اعلام کردند که آمار واقعی بین ۲ تا ۳ برابر آمار اعلامی است.

در همین راستا مسعود مردانی، عضو ستاد مبارزه با کرونا گفته بود که آمار واقعی چیزی در حدود ۲.۵ برابر آمار اعلام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دلیل شیوع گسترده کرونا و فشار مضاعف بر کادر درمان، مطابق با تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا، از امروز محدودیت‌های جدیدی با عنوان محدودیت هوشمند به مدت دوهفته اعمال می‌شود.

بر این ‌اساس شهرها و شهرستان‌ها بر اساس میزان خطر به سطوح یک، دو و سه تقسیم می‌شود و قرار است همه مشاغل جز مشاغل ضروری در اموری که مایحتاج ضروری مردم و مسائل ایمنی و سلامت مربوط می‌شود همه مشاغل تعطیل می‌شوند. سایر مشاغل ذکر نشده نیز با محدودیت زمانی مشغول به کار خواهند بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت بهداشت، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر از