سریال «نسل پورن»؛ کاوشی در دنیای نگران‌کننده اینترنت

هدف سریال «نسل پورن» بررسی نفوذ اپیدمی پورن اینترنتی است

AFP

برای دیده شدن در یک ژانر شلوغ، فیلم‌های مستند پورنو باید مقوله‌ای شگفت‌آور و نو رو کند. بنابراین، برای سازندگان «نسل پورن» در کانال ۴ بریتانیا، این یک پیروزی است که در نخستین دقایق فصل اول، ما با واقعیت خیره کننده‌ای درباره توئیتر برخورد می‌کنیم.

جو تاد، تهیه کننده سری پورنوی« تاکسی جعلی»، شانه بالا می‌اندازد و می‌گوید: «مردم با توئیتر آشنا نیستند. این یکی از بزرگترین سایت‌های پورنو در جهان است».

تاد این اطلاعات را به عنوان یک حقیقت فاش می‌کند، پس از آنکه نشان می‌دهد چگونه یک کودک ۱۳ ساله می‌تواند، با چند کلیک، تنظیمات اطلاعات شخصی و ایمنی در توئیتر را تغییر دهد و به ویدیوهای پورنوگرافی داغ دست پیدا کند.

هدف سریال «نسل پورن» بررسی نفوذ اپیدمی پورن اینترنتی مدرن از طریق مردمی است که آن را کنترل می‌کنند، در آن بازی می‌کنند، و تماشا می‌کنند و با فیلمسازان هر سه گروه در فصل اول ملاقات می‌کنند: پدر و پسر بریتانیائی که دست اندرکاران اصلی « تاکسی جعلی» و «یوپورن» در پراگ هستند، زنان بازیگر جوان و کارگردان آنها در لوس آنجلس، و افراد عادی در اتاق‌های نشیمن در سراسر بریتانیا.

صحنه ناراحت کننده در پراگ، محل فیلمبرداری تاکسی جعلی، نشان می‌دهد تاد و پدرش جاناتان در کنار هم ایستاده‌اند و تهیه یک فیلم پورنو را تماشا می‌کنند. به نظر می‌رسد تاد در این که جوانان به چه آسانی می‌توانند به پورنوگرافی داغ دسترسی پیدا کنند احساسات ضد و نقیضی دارد. هرچند نسبت به تاثیری که پورنو می‌تواند بر بچه‌ها داشته باشد نگران است، اما بخش بزرگ شغل جو این است که ویدیوهای تاکسی جعلی را برای صدها هزار دنبال‌کننده‌های توئیتر پست کند.

به نظر می‌رسد جاناتان وجدان کمتری دارد و نگران نیست. در پاسخ به این سئوال که آیا برای ساختن فیلم‌های پورنو که به آسانی در دسترس جوانان قرار دارد احساس مسئولیت می‌کند، موسس مشترک «یوپورن» یک بحث مخدوش را پیش می‌کشد و می‌گوید انگشت ملامت باید به سوی هیو هفنر «بیچاره» نیز نشانه رود. در نقطه‌ای دوربین به طرف جو حرکت می‌کند،‌ که آشکارا از پاسخ پدرش یکه می‌خورد.

در کنار استخری در سان فرناندو ولی در لس آنجلس، با جیا ۱۹ ساله، و جیانا ۲۱ ساله، بازیگران آمریکایی فیلم‌های پورنو، و نیز با مایک کواسار کارگردان آنها ملاقات می‌کنیم.

جیا، که در انجام عملیات مرتبط با مقعد مهارت زیاد دارد، از وقتی در کلاس هفتم بود به پورنو علاقه داشت و قصد دارد تا مرحله دخول دوگانه پیش برود. جیانا، که از طریق اپلیکیشن تیندر استخدام شد، متن‌هائی از پدرش را می‌خواند،‌ که در تلاش است با تصمیم او در ورود به صنعت پورنوگرافی کنار بیاید.

دو زن جوان،‌ که هر شب در یک بستر می‌خوابند، به گونه‌ای ناراحت کننده نوجوانان هیجان‌زده در یک پارتی را که شب در محل برگزاری آن می‌خوابند به یاد می‌آورند. طبیعت بچه‌گانه آنها با واقعیت‌های کارشان سخت در تضاد است: از آنها فیلمبرداری می‌شود در حالی که در این مورد که آیا در آخرین فیلمی که بازی کردند، ارگاسم داشتند یا نه، می‌خندیدند، و ما می‌بینیم جیا برای فیلم پورنوی «پسر-پسر-دختر» آماده می‌شود،‌ جائی که با دو مرد مسن‌تر سکس دارد، و ۱۵۰۰ دلار برای کمتر از سه ساعت کار دریافت می‌کند. جیا و جیانا هردو می‌گویند نبود آموزش سکس در مدرسه بود که آنها را به طرف تماشای فیلم‌های پورنو سوق داد و سرانجام تصمیم گرفتند در آن بازی کنند.

این صحنه‌ها از پراگ و لس آنجلس با کلیپ‌های پدران و مادرانی که با فرزندانشان در اتاق‌های نشیمن نشسته‌اند و در باره پورنو بحث می‌کنند آمیخته است. در حالی که مصاحبه‌ها در خانه به درستی به پیچیدگی‌های تماشای پورنوگرافی در بخش اول نمی‌پردازد، امید می‌رود دو فصل بعدی به جالب‌ترین، و هراس انگیزترین، پرسش‌ها پاسخ دهد. تماشای پورنو چه تاثیری بر روابط شخصی بینندگان دارد؟ و آیا برای ترمیم زیان‌هائی که دسترسی انبوه به پورنوگرافی تاکنون وارد آورده است. راهی وجود دارد؟

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر