نخستین کیت آزمایش خانگی کرونا در آمریکا مجوز گرفت

نتیجه این آزمایش دقیق در ۳۰ دقیقه مشخص می‌شود

کار با این دستگاه آزمایش، آسان است ـ THOMAS KIENZLE / AFP

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (اف.دی.‌ای) برای نخستین کیت خودآزمایی خانگی تشخیص کووید-۱۹، که در عرض چند دقیقه نتیجه را اعلام می‌کند، تاییدیه صادر کرد.

این تاییدیه اضطراری، برای دستگاه آزمایش تک‌کاربری ال-این-وان ساخت شرکت بهداشتی لوسیرا صادر شده است.

این کیت با استفاده از فناوری تقویت اسید نوکلئیک که دقیق‌تر از آزمایش‌های پادگن به شمار می‌آید آزمایش را سریع انجام می‌دهد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده اعلام کرد: در عرض ۳۰ دقیقه یا کم‌تر نتیجه را می‌توان مستقیماً از روی نمایشگر روشن این دستگاه خواند که نشان می‌دهد نتیجه آزمایش ویروس سارس-کوو-۲ فرد مثبت است یا منفی. نتیجه مثبت، نشانه ابتلا به سارس-کوو-۲ است.

این کیت را برای آزمایش تمامی افراد دارای سن ۱۴ سال و بالاتر مشکوک به کووید-۱۹ می‌توان به کار برد. کار با این دستگاه آزمایش، آسان است و فقط باید میله آغشته به مخاط بینی را درون پیاله بچرخانیم و آن را درون دستگاه قرار دهیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر، این مجوز فقط برای آزمایش‌های تجویزی صادر شده است و غیر از کاربرد خانگی برای کاربرد در بیمارستان و مطب‌ها نیز مجاز است.

استفن ام هاهن از مقامات  سازمان غذا و داروی ایالات متحده هم می‌گوید: این دستگاه جدید آزمایش، پیشرفت مهمی در تشخیص بیماری و مقابله با همه‌گیری است و انتقال بیماری بین عموم مردم را کاهش می‌دهد.

پیش از این هم برخی وسایل برای آزمایش کووید-۱۹ در خانه وجود داشت ولی نمونه برداشته شده را باید به آزمایشگاه می‌فرستادند.  آقای هاهن خاطرنشان می‌کند که این نخستین راهکار برای انجام کامل آزمایش و تشخیص نتیجه در خانه است. او گفت سازمان غذا و داروی ایالات متحده، متعهد به گسترش دادن امکانات آزمایش کووید-۱۹ در ایالات متحده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که ایالات متحده کرونازده‌ترین کشور جهان است و شمار ابتلا به کرونا در این کشور جهش یافته است. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ هزار و ۲۵۴ مورد دیگر ابتلای جدید در ایالات متحده به ثبت رسیده است که به آمار بیش از ۱۱ میلیون ابتلای قطعی اضافه می‌شوند. تاکنون حدود ۲۵۰ هزار نفر نیز در این کشور بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند.

جهش در شمار مبتلایان، باعث افزایش فشار به زیرساخت خدمات درمانی شده است به طوری که طبق گزارش‌ها، بیمارستان‌ها پر شده‌اند و خدمه درمانی از فشار کار فرسوده شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان