سفر هیئت دیپلماتیک بحرین به اسرائیل

وزیر امور خارجه بحرین و مایک پمپئو در اسرائیل

قرار است بحرین و اسرائیل در مورد برقراری پرواز مستقیم و افتتاح سفارتخانه گفتگو کنند - Mazen Mahdi / AFP

 دو وزیر از پادشاهی بحرین در نخستین سفر رسمی خود به اسرائیل و در دیداری سه‌جانبه با وزرای امور خارجه ایالات متحده و اسرائیل ملاقات می‌کنند.

 در نشست امروز (چهارشنبه) بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده و عبداللطیف بن راشد الزایانی وزیر امور خارجه بحرین حضور دارند.

همچنین، وزیر امور خارجه اسرائیل، گابی اشکنازی نیز مانند زاید بن راشد الزایانی وزیر صنعت، تجارت و جهانگردی بحرین در این جلسه شرکت می‌کند.

وبسایت خبری والا به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت که قرار است در این دیدار توافقنامه پرواز مستقیم منامه - تل‌آویو نهایی شود. به‌علاوه دو کشور در مورد افتتاح سفارت خانه گفتگو خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه، هیئت دولت اسرائیل به‌اتفاق آرا «بیانیه مشترک ایجاد روابط دیپلماتیک، صلح‌آمیز و دوستانه» با پادشاهی بحرین را تصویب کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دقایقی قبل از رأی‌گیری در جلسه هفتگی کابینه، گفت: «برقراری صلح و عادی‌سازی با بحرین، امارات متحده عربی و سودان یک موفقیت بزرگ برای کشور اسرائیل است.»

سه‌شنبه گذشته نیز، پارلمان اسرائیل، کنست با اکثریت قاطع به این پیمان رأی مثبت داد. شصت و دو نماینده به آن رأی مثبت دادند و ۱۴ نفر که همه از حزب لیست مشترک عمدتاً عرب بودند نیز با این توافق مخالفت کردند.

کشورهای بحرین و امارات متحده عربی روز ۱۵ سپتامبر در توافقنامه‌ای موسوم به «ابراهیم» که با میانجیگری آمریکا در کاخ سفید صورت گرفت، با اسرائیل پیمان صلح امضا کردند.

بیشتر از جهان