وزیر بهداشت: غفلت کنیم آمار مرگ‌و‌میر چهار رقمی می‌شود

سعید نمکی: اگر مردم کوتاه بیایند بازی را می‌بازیم

کرونا در ایران جان ۴۸۲ نفر دیگر را گرفت- مرضیه موسوی/ ایرنا

وزیر بهداشت ایران می‌گوید غفلت کنیم آمار مرگ‌و‌میر چهار رقمی می‌شود. سعید نمکی امروز با هشدار در خصوص جدی گرفتن تعطیلی‌ها از روز شنبه گفت که «شنبه از حیاتی‌ترین تاریخ‌ها برای مدیریت کروناست و اگر مردم کوتاه بیایند بازی را می‌بازیم و به مرگ‌های چهار رقمی می‌رسیم.»

آقای نمکی با اشاره به این که پیش‌تر هم در مورد سه رقمی شدن مرگ‌ها هشدار داده بود ولی کسی جدی نگرفته بود، اضافه کرد: «مرگ چهار رقمی یعنی این که به ورطه‌ای خواهیم رسید که خلاص شدن از آن دشوار است کما این که زمانی هم که آمار مرگ‌ها سه رقمی شد ما با مجموعه‌ای از مشکلات روبه‌رو بودیم.»

به گفته وزیر بهداشت ایران غفلت در این مقطع چه از سوی مردم و چه مسؤولان یعنی پرتاب آخرین تیر ترکش مدیریت بیماری و همه در ایران باید قاطعانه پای محدودیت‌ها بایستند و اگر کسی تخلف کرد قاطعانه با او برخورد شود.

به گفته او دورهمی‌ها عامل ۵۱ درصد از انتقال کرونا در ایران است.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان قطعی بیماری کووید-۱۹ در کشور به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسیده است و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند. روزانه در ایران بالای ۱۳ هزار مبتلای جدید به کرونا شناسایی می‌شود. در عین حال اما درستی آمار ارائه شده همچنان مورد شک و تردید است. حسین قشلاقی، عضو شورای‌عالی نظام پزشکی گفت که براساس گزارش‌های میدانی کادر درمان، و همچنین با بررسی آمار دفن‌شدگان، می‌توان گفت میزان مرگ‌و‌میر کرونا در کشور حدود سه تا چهار برابر آمار رسمی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مبتلایان به کرونا در ایران در حال نزدیک شدن به یک میلیون نفر هستند و نزدیک به ۴۳ هزار نفر در کشور تاکنون براثر ابتلا به کرونا درگذشته‌اند. این‌ها تنها آمار رسمی اعلام شده است و هنوز با آن چه کارشناسان تخمین می‌زنند فاصله زیادی دارد.

حالا اما دولت تصمیم سخت خود را گرفته است و با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور ۱۲۴ شهر و مهم‌ترین آن‌ها تهران پایتخت سیاسی و اقتصادی ایران را از روز شنبه یکم آذرماه به حالت نیمه تعطیل درآورده است.

همچنان که وزارت بهداشت در ایران از افزایش بی‌سابقه مرگ‌ومیر‌ها و ابتلا به کرونا می‌گوید دستگاه‌های مختلف اجرایی در ایران و برخی مسؤولان در کشور در خصوص تعطیلی کامل تهران اختلاف نظر دارند.

بیشتر از