خودکشی پنجمین دانش‌آموز در رامهرمز

از ابتدای مهرماه، پنج مورد خودکشی دانش‌آموزان در این شهرستان رخ داده است

از شروع شیوع کرونا و تعطیلی مدارس دانش‌آموزان بسیاری در ایران به دلیل نداشتن تلفن هوشمند یا کامپیوتر از تحصیل بازمانده‌اند- عکس از ایرنا

در پی خبر خودکشی و مرگ یک دختر دانش‌آموز ۱۵ساله در شهرستان رامهرمز از طریق حلق‌آویز کردن، فرماندار رامهرمز از تشکیل تیم بررسی عوامل خودکشی خبر داد.

فرماندار رامهرمز با تایید خبر خودکشی یک دانش‌آموز ۱۵ساله در این شهرستان، گفت برای بررسی این خودکشی و خودکشی‌های اخیر در شهرستان رامهرمز، یک تیم کارشناسی متشکل از نیروی انتظامی، اورژانس اجتماعی، بهزیستی، فرمانداری و آموزش و پرورش تشکیل شده است تا بررسی شود که چه عواملی منجر به خودکشی این دانش‌آموز شده است.

خبرگزای هرانا نیز با اعلام خبر خودکشی و فوت این دختربچه نوشت از ابتدای مهرماه، پنج مورد خودکشی دانش‌آموزان در این شهرستان رخ داده است.

در این گزارش آمده است رستمی رئیس آموزش‌وپرورش رامهرمز اختلافات خانوادگی، تعصبات کورکورانه، تعرضات فکری و عاطفی وعدم‌پاسخگویی به نیازها و اقتضائات زیستی را از علت‌های این رخداد تلخ عنوان کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته وی از ۲۷ هزار دانش‌آموز رامهرمزی دست کم چهار هزار دانش‌آموز از داشتن تلفن همراه برای ادامه تحصیل در سال جدید تحصیلی محروم بوده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش رامهرمز همچنین به صراحت دلیل خودکشی یکی از دانش‌آموزان دختر را مخالفت خانواده با تهیه تلفن همراه و عدم امکان ادامه تحصیل این نوجوان عنوان کرده است.

هم‌زمان فردین آذریان خبرنگار محلی خوزستان، در گزارشی نوشت: «خودکشی چند دانش‌آموز نوجوان رامهرمزی در ماه‌های اخیر، نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.»

از شروع شیوع کرونا و تعطیلی مدارس دانش‌آموزان بسیاری در ایران به دلیل نداشتن تلفن هوشمند یا کامپیوتر از تحصیل بازمانده‌اند. نبود امکانات برای تهیه وسائل آموزشی جهت دسترسی به اینترنت و کلاس‌های آنلاین و شبکه شاد نیز موجب خودکشی تعدادی از دانش‌آموزان در مناطق محروم شده است.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

بیشتر از