اوباما، نگران «زوال حقیقت»

اوباما از جوانان خواست تا روحیه خوش‌بینی و امید را پرورش دهند


باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا ـ Elijah Nouvelage AFP

باراک اوباما، رییس‌جمهور سابق ایالات متحده گفت که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سرآغاز معکوس شدن روند جدایی فرهنگی و «زوال حقیقت» است که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تسریع شد.  

آقای اوباما در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی و معرفی کتاب جدید خاطرات خود، گفت که ایالات متحده این وظیفه دشوار را دارد تا فرهنگ «تئوری‌های توطئه عجیب‌وغریب» را معکوس کند که ساخته و پرداخته برخی از رسانه‌های آمریکایی هستند و در «رسانه‌های اجتماعی تقویت شده‌اند».  

رییس‌جمهور سابق آمریکا گفت: «معکوس کردن این جریان‌ها به بیش از یک انتخابات، زمان نیاز دارد.»  

او آقای ترامپ را در باد زدن شعله‌های آتش جدایی، خشم و نابرابری در مناطق روستایی و شهری آمریکا مقصر دانست و گفت این کار «برای سیاست‌های او خوب بود».  

آقای اوباما گفت: «ناراحت‌کننده‌تر از همه این که، آن چه شاهدش بودیم و برخی اسمش را زوال حقیقت گذاشته‌اند، چیزی است که از سوی دونالد ترامپ تسریع شده است، حسی که نه‌تنها لازم نیست حقیقت را بگوییم، بلکه حقیقت حتی اهمیت هم ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین انتشار اخبار جعلی آنلاین را عامل توزیع این مساله دانست و گفت که تلاش‌ها برای کاهش اخبار جعلی از طریق راستی‌آزمایی کافی نیست، زیرا در زمان نبود راستی، «دروغ‌ها جهان را درنوردیده‌اند».

او گفت: «به نظر من در یک جایی به مجموعه‌ای از ضوابط و استانداردها در درون صنایع نیاز است، تا ما را به جایی بازگرداند که دست‌ کم قبل از بحث درباره این که باید با این واقعیات چه کنیم، یک رشته واقعیت مشترک را تشخیص دهیم.» 

آقای اوباما در کارزار انتخاباتی معاون سابق خود، آقای بایدن، برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فعالیت‌های چشمگیری داشت و اکنون از آقای ترامپ می‌خواهد تا کنار برود و اجازه دهد که روند گذار آغاز شود. 

او در یک رشته مصاحبه در آخر هفته گذشته، بر نیاز به «رشته‌های حقیقت‌ مشترک»، و همچنین تغییرات ساختاری برای مقابله با دوقطبی شدن مردم، تاکید کرد.  

او همچنین گفت که در رویکردهای «پیچیده» نسل آینده، امید می‌بیند و از جوانان خواست تا روحیه خوش‌بینی و امید را پرورش دهند تا جهان بتواند تغییر کند.  

آقای اوباما مجموعه گفت‌وگوهایی درباره انتشار کتاب جدیدش، به نام «سرزمین موعود» داشت که قرار است در تاریخ ۱۷ نوامبر منتشر شود. این خودزندگی‌نامه درباره کودکی اوباما و رشد سیاسی او، قبل از کارزار تاریخی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ است.  

© The Independent

بیشتر از جهان