مِگان رَپینو خطاب به ترامپ: «پیام تو مردم را نادیده می‌گیرد»

کاپیتان تیم فوتبال آمریکا به جای کاخ سفید، به کنگره می‌رود

Johannes EISELE / AFP

کاپیتانِ تيم برنده جام جهانی، مِگان رَپینو، بار ديگر تاكيد كرده كه از موضع‌گیری دونالد ترامپ در مورد حقوق دگرباشان رنجيده خاطر شده است.

در مصاحبه با اندرسون کوپر از شبكه سی اِن اِن، رپینو مستقیم به دوربين خيره شد و گفت: «پیام تو مردم را نادیده می‌گیرد. تو مرا نادیده می‌گیری، تو همه آنهایی را که شبیه من هستند نادیده می‌گیری، تو مردمانی را که رنگین‌پوست هستند نادیده می‌گیری، تو آمریکایی‌هایی را که ممکن است از طرفدارانت باشند نادیده می‌گیری».

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که همچنين پرونده شکایت ۲۸ بازیکن این تیم در حمايت از دستمزد برابر را بر عهده دارد، می‌گوید با شعار ترامپ مبنی بر اینکه «[شرایط] آمریکا را دوباره عالی می‌کنیم» مسئله دارد. او می‌گوید که این شعار به زمانی در گذشته اشاره دارد که همه گروه‌های اجتماعی قادر به داشتن یک زندگی خوب نبودند. 

این بازیکن ۳۴ ساله می‌گوید: «تو داری به زمانی در گذشته اشاره می‌کنی که شرایط برای همه کس عالی نبود. شاید برای تعداد کمی از مردم عالی بوده باشد و در حال حاضر هم شاید شرایط آمریکا برای عده کمی عالی باشد، اما شرایط برای بقیه آمریکایی‌ها عالی نیست. تو به عنوان رییس مملکت مسئولیتی بسیار عظیم برای رسیدگی به تک تکِ افراد بر عهده داری و باید برای همه کارهای بهتری انجام دهی».

رپینو مجددا تاکید کرد که هر گونه دعوت از طرف ترامپ برای رفتن به کاخ سفید را رد می‌کند.

اظهارات رپینو در خلال بازی‌های جام جهانی مبنی بر اين كه «به کاخ سفید لعنتی نخواهم رفت» در رسانه‌ها منعکس شد. متعاقب آن ترامپ پاسخ داد كه «او پيش از حرف زدن باید برنده شود» و «کار را تمام کند».

ترامپ اضافه كرده بود: «ما هنوز از مِگان یا تیمش دعوتی به عمل نیاورده‌ایم. اما حالا من از تیمش، چه برنده و چه بازنده، دعوت می‌کنم. مِگان هرگز نباید به مملکت‌مان، کاخ سفید و پرچم‌مان بی‌احترامی کند.  به خصوص به خاطر تمام کارهایی که برای او و تیمش انجام شده است. به پرچمی که نمايندگى می‌کنی افتخار کن».

رپينو می‌گوید از فحشی که داده پشیمان است، اما بر سر تصمیمی که گرفته محکم ایستاده است.

او اضافه کرد: «من نخواهم رفت و با هر کدام از اعضای تیمم که در موردش صحبت کرده‌ام، گفته‌اند که آنها هم نخواهند رفت».

رپينو ادامه داد: «فکر نمی‌کنم هیچ کدام از ما و اعضای تیم مایل باشیم از جایگاهی كه برای ساختنش سخت کوشیده‌ایم و برایش جنگیده‌ايم و از نحوه زندگیمان بگذریم -- فکر نمی‌کنم دلمان بخواهد با این دولت هم‌قطار شویم و خودمان را فاسد کنیم».

رپینو همچنین اضافه کرد که ملاقات با ترامپ «منطقی نیست»، آن هم زمانی که «افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهم با آنها ارتباط داشته باشم و مذاکرات مفیدی انجام دهم، صحبت‌هایی که می‌توانند تغییرات موثری در واشنگتن ایجاد کنند».

به جای رفتن به کاخ سفید، رپینو دعوت قانونگذاران دموكرات، از جمله الکساندریا اُکازیو-کورتِز، چاک شومر و نانسی پلوسی  را پذیرفته است.

او گفته است: «این برای ما یک فرصت استثنایی است که بتوانیم به نوعی از آن استفاده کنیم و درباره آنچه که می‌خواهیم صحبت کنیم.  همچنین، موقعیت بسیار خوبی است که این لحظه باور نکردنی را با رهبران مملکت جشن بگیریم».

رپینو ادامه داده است: «بنابراین بله به الکساندریا اُکازیو-کورتِز، بله به نانسی پلوسی و بله به کنگره دو حزبی، بله به چاک شومر-- بله به هر کس دیگری که می‌خواهد ما را دعوت کند و با ما درباره مسائل اساسی مذاکره کند و هر کسی که به آنچه ما باور داریم، باور دارد».

© The Independent

بیشتر از جهان