آمریکا شش شرکت و چهار نفر را در ارتباط با ایران تحریم کرد

الیوت آبرامز اعلام کرد که دولت ترامپ تا آغاز به کار دولت جدید به اعمال فشار بر ایران ادامه می‌دهد

ساختمان وزارت خزانه‌داری ایالات متحده- MANDEL NGAN / AFP

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد شش شرکت و چهار فرد دیگر را در ارتباط با تحریم‌های آمریکا علیه ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

شرکت بازرگانی هدی در ایران، شرکت صنعتی پروما در هنگ‌کنگ، شرکت دی ای اس که در امارات، سنگاپور، تایوان و چین دفتر دارد، شرکت فناوری ناز، صنایع سولتک، شرکت آرتین صنعت تابان در ایران، محمد سلطان محمدی مدیر ایرانی بریتانیایی شرکت دی ای اس، و سه تن از کارمندان آن به نام‌های شی می سان و چین‌هوآ هوانگ و محمد بنی هاشمی، امروز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته شده این شرکت‌ها و افراد در خرید کالاهای حساس، از جمله قطعات الکترونیکی با منشاء آمریکایی، برای صنایع مخابرات ایران نقش داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ پس از خروج از برجام، تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را بازگرداند و برای وادار کردن جمهوری اسلامی به مذاکره، تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا روز دوشنبه تاکید کرد که دولت ترامپ تا آغاز به کار دولت جدید به اعمال فشار بر ایران ادامه خواهد داد.

الیوت آبرامز همچنین گفت، «همه تحریم‌های آمریکا، از جمله تحریم‌های مربوط به حقوق بشر و حمایت ایران از گروه‌های پیکارجوی محلی، تا ۲۰ ژانویه باقی خواهند ماند.»

واشنگتن که تهران را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا متهم کرده است، اول آبان نیز پنج نهاد ایرانی را به همین دلیل تحت تحریم قرار داد.

بیشتر از