اولین سخنرانی بایدن پس از اعلام پیروزی: ماسک را سیاسی نکنید

رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت تا توزیع عمومی واکسن، همه باید اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند

 جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ - Joshua Roberts/Getty Images/AFP

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا امروز دوشنبه در یک سخنرانی عمومی گفت که الویت کاری‌اش مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا خواهد بود.

آقای بایدن با استقبال از نتایج امیدبخشی که در باره تاثیر واکسن آزمایشی شرکت فایزر اعلام شده، گفت که هنوز برای شکست دادن کرونا کار زیادی مانده و تا زمانی که واکسن توزیع عمومی شود، باید تدابیر پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد.

آقای بایدن گفت استفاده از ماسک نباید «بیانیه‌ای سیاسی» تلقی شود. در دو روز گذشته، رسانه‌های مخالف دموکراتها، به خصوص فاکس نیوز، تیترهای اول خود را به تاکید آقای بایدن بر ماسک زدن اختصاص دادند. فاکس نیوز امروز هشدار داد که رئیس جمهوری منتخب پس از ورود به کاخ سفید «همه را مجبور خواهد کرد به محض ترک کردن خانه، ماسک بزنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که هم‌اکنون به انتخاب آقای بایدن اعتراض کرده و این اعتراض را از طریق دادگاه دنبال می‌کند، در چندین سخنرانی انتخاباتی خود از تمرکز رسانه‌ها بر همه‌گیری ویروس کرونا انتقاد کرد. او پس از مرخصی از بیمارستان و در بازگشت به کاخ سفید، به عنوان اولین حرکت، ماسکش را از صورت برداشت.

آقای ترامپ همچنین آقای بایدن را به دلیل این که همیشه ماسک به صورت دارد، بارها مسخره کرده‌است.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، روز دوشنبه خبر پیشرفت به دست آمده در تکمیل واکسن ویروس کرونای شرکت دارویی فایزر را ستود، اما از آمریکایی‌ها خواست که محتاط باشند، زیرا مایه‌کوبی گسترده ممکن است تا چند ماه دیگر شروع نشود.

بایدن در بیانیه‌ای گفت که خبر اثربخشی نود درصدی واکسن ساخت فایزر «عالی و مایه امیدواری آمریکایی‌ها» است.

او در بیانیه خود تاکید کرد که هر روز حدود هزار نفر در آمریکا قربانی ویروس کرونا می‌شوند و با این که امید به توزیع گسترده واکسن در سال آینده میلادی هست، اما باید اقدامات پیشگیرانه از قبیل استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌دقت رعایت کرد.

در مقابل، دونالد ترامپ جونیور، فرزند ارشد رئیس جمهوری آمریکا، در توییتی نوشت که زمان اعلام خبر نتیجه‌بخش بودن «حیرت‌آور» است. او در ادامه به طعنه نوشت: «هیچ نیت سوئی در باره زمان‌بندی انتشار این خبر در کار نبوده، هان؟»

شرکت دارویی فایزر آمریکا روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای گفت که واکسن آزمایشی ویروس کرونای این شرکت ظاهرا نتیجه داده‌است. در آزمایش‌های بالینی، این واکسن نود درصد موثر بوده‌است.

مایک پنس معاون دونالد ترامپ هم در توییتی، تکمیل واکسن را نتیجه مدیریت آقای ترامپ توصیف کرد.

بیشتر از