خرسندی جمهوری آذربایجان از اظهارات خامنه‌ای

حمایت علی خامنه‌ای از آذربایجان در رسانه‌های روس زبان، بازتاب فراوانی داشت

حمایت رهبر جمهوری اسلامی از آذربایجان در رسانه‌های آن کشور بازتاب وسیعی داشت - عکس از وبسایت خامنه ای

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با ابراز خرسندی از اظهارات رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرد: «ما اظهارات آیت‌الله علی خامنه‌ای در مورد مناقشه ارمنستان و آذربایجان و پشتیبانی از تمامیت ارضی آذربایجان را بسیار تحسین می‌کنیم».

در این بیانیه آمده است: «ما از تلاش‌های دولت دوست ما در ایران برای حل مناقشه ارمنستان و آذربایجان ، از جمله سفر نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه به منطقه و ابتکار عمل در مورد حل و فصل مناقشات قدردانی می‌کنیم».

در همین رابطه، خبرگزاری آپا، به نقل از رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرد که «خامنه‌ای حق را با جمهوری آذربایجان می‌داند و سرزمین‌های اشغال شده جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان، باید آزاد شود».

پایگاه خبری روسی زبان «حقین . آذ » نیز به همین موضوع اشاره کرد و به نقل از خامنه‌ای گفت که «ارمنستان باید خاک آذربایجان را پس بدهد».

همچنین پایگاه خبررسانی توران، نوشت که رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید، «تروریست‌ها نباید به مرز ایران نزدیک شوند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما بیش از همه، رسانه‌های آذربایجانی از این سخنان استقبال کردند.

روزنامه‌های «باکو خبر»، «ینی مساوات» و پایگاه‌های خبری «رپورت» ، «استراتگ. آذ» به استقبال این سخنان رفتند. همچنین شبکه‌های تلویزیونی « آ.تی. وی»، «اسپیس» ، «‌آ.ار.بی» ، «اجتماعی‌» در برنامه‌های خبری خود به انعکاس این موضوع اقدام کردند.

برخی از رسانه‌های روس زبان دیگر مانند وبسایت‌های «کراسنایا وسنا»، «نیوز رو»، «گلاس رو» و تلویزیون «یوو روس تی وی» نیز از حمایت خامنه‌‌ای از جمهوری آذربایجان گزارش‌هایی منتشر کردند.

خامنه‌ای در سخنرانی روز گذشته خود گفت: «همه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان که به‌وسیله ارمنستان تصرف شده باید آزاد شود و به آذربایجان برگردد.» 

بیشتر از