محکومیت ۵۱ نفر از وابستگان سپاه پاسداران در بحرین

گفته می‌شود دادگاه عالی کیفری بحرین برای این ۵۱ نفر بازداشت شده قرار ۵ سال حبس یا حبس ابد صادر کرده است

 به گفته دادستان کل بحرین از تمام این افراد تابعیت بحرینی آنها گرفته شد-Iranian Presidency / AFP

باشگاه خبرنگاران جوان از محکومیت ۵۱  نفر در بحرین به اتهام عضویت در یک گروه نظامی که خبرگزاری‌های بین‌المللی می‌گویند تحت امر سپاه پاسداران فعالیت می‌کردند، خبر داده است.

بر اساس این گزارش دادگاه عالی کیفری(جنایی) بحرین اعلام کرد ۵۱  نفر را که اغلب آنان در خارج از این کشور به سر می‌برند، به دلیل عضویت در یک گروه تروریستی نظامی که گفته شده تحت امر سپاه پاسداران، فعالیت می‌کرده‌‌اند محکوم کرده است.

آسوشیتدپرس، نیز با اعلام این خبر نوشته است دادگاه عالی کیفری بحرین روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای توضیح داده است که سپاه پاسداران ایران در راستای  کمک به این گروه اسلحه و پول ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش گروه ۵۱ نفره در حال تدارک حملاتی علیه «تاسیسات اقتصادی و حیاتی، مراکز نظارتی و امنیتی و ساختمان وزارت کشور و نیروهای دفاعی بحرین» بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود دادگاه عالی کیفری بحرین برای این ۵۱ نفر بازداشت شده قرار ۵ سال حبس یا حبس ابد صادر کرده است و برای ۱۷ متهم پرداخت هزار دینار بحرینی غرامت لحاظ کرده است. این دادگاه همچنین سه متهم را به کار اجباری محکوم و یک متهم را با ضبط اموالش تبرئه کرده است.

بنابر این گزارش دو کشور عراق و ایران به عنوان پناهگاه و محل آموزش این افراد در نظر گرفته شده است.

در فروردین ماه سال گذشته نیز دادستان کل بحرین در دادگاهی در این کشور ۱۳۸ نفر را به اتهام تشکیل یک «گروه‌ تروریستی» مرتبط با سپاه پاسداران ایران به صورت گروهی محاکمه و به زندان محکوم کرد.

به گفته دادستان کل بحرین از تمام این افراد تابعیت بحرینی آنها گرفته شد. حال مشخص نیست که ۵۱ نفر جدید دستگیر شده نیز شامل چنین حکمی خواهند شد یا خیر.

دادستانی این کشور آن زمان اعلام کرد این افراد در ایران، عراق و لبنان آموزش دیده‌اند و قصد خرابکاری در داخل خاک کشور بحرین را داشته‌اند.

بیشتر از