تهدید مقامات رشت برای لو دادن نشانی سگ‌های خانگی

«عده‌ای بین سگ و فرزند خود فرقی قائل نیستند»

آیت الله رسول فلاحتی، امام‌جمعه رشت- خبر گزاری مهر

یک هفته پس از انتقاد امام‌جمعه رشت از «سگ‌گردانی» دادستانی استان گیلان از سازمان دامپزشکی این استان خواست که اطلاعات دارندگان حیوانات خانگی را در اختیار آن‌ها بگذارند.

دکتر طاهره شهیدی رئیس شبکه دامپزشکی رشت در نامه‌ای از مراکز درمانی دامپزشکی این شهرستان خواسته است که بر مبنای این درخواست دادستانی تا فردا (چهارشنبه ۱۴ آبان) نام و شماره تلفن همراه‌دارندگان حیوانات خانگی (سگ و گربه) را در اختیار آن‌ها بگذارند.

این ابلاغیه با واکنش تعدادی از دامپزشکان روبه‌رو شده است که افشای اطلاعات شخصی مراجعین خود را خلاف قوانین می‌دانند.

به برخی از پزشکان گفته‌شده است که دلیل این درخواست به دلیل پرونده زدوخورد شخصی با صاحب یک حیوان خانگی بوده است اما در ابلاغیه مورد نظر اشاره‌ای به دعوای حقوقی نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فعالان حقوق حیوانات در استان گیلان نگرانند که این اقدام در پی اظهارات امام‌جمعه شهرستان و همچنین نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی رخ ‌داده باشد.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در مجلس گفته است که از نظر او سگ‌گردانی جرم است، او در گفت‌وگو با تسنیم گفت: «از ظرفیت بسیج و سپاه برای جلوگیری از ولنگاری‌ها و سگ‌گردانی استفاده می‌کنیم.»

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت نیز در انتقاد از هنجارشکنی گفت: «لباس‌ها و مدل‌های عجیب‌وغریبی در جامعه دیده می‌شود و برخی مردم نیز از این افراد می‌ترسند و سگ‌گردانی به یک حرفه تبدیل ‌شده است و عده‌ای بین سگ و فرزند خود فرقی قائل نیستند.»

آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از نیروی انتظامی خواست «سگ‌گردانی را در رشت ریشه‌کن کنند».

در ایران قوانین مربوط به نگهداری از حیوانات خانگی، حق و نحوه حضور آن‌ها در فضاهای شهری و وسایل حمل‌ونقل عمومی، پارک‌ها و سطح شهر مشخص نیست و این امر باعث سردرگمی صاحبان حیوانات خانگی شده است.

بیشتر از