جیمز باند به جای سینما در اینترنت اکران می‌شود؟

قرار بود فیلم «وقتی برای مردن نیست» در آغاز ماه آوریل ۲۰۲۰ به تماشای عموم گذاشته شود

تصویر دنیل کریگ بر پوستر فیلم جدید جیمز باند در شهر بانکوک-Mladen ANTONOV / AFP

استودیوی تولید فیلم «ام جی م» به شایعات در مورد احتمال پخش آخرین فیلم جیمز باند، «وقتی برای مردن نیست»، در فضای مجازی پایان داده است.

اخیرا گزارش‌هایی حاکی از آن بوده است که موسسات «اپل»، «نتفلیکس»، و دیگر سیستم‌های پخش محتوای اینترنتی، با «ام جی ام» در حال مذاکره برای ابتیاع بالقوه تازه‌ترین فیلم جیمز باند هستند.

یک سخنگوی «ام جی ام» به نشریه «ورایتی» گفت: «ما در مورد شایعات اظهارنظر نمی‌کنیم. فیلم برای فروش نیست. اکران این فیلم به دلیل (تلاش برای) حفظ تجربه علاقه‌مندان به سینما تا آوریل  ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.»

اما به گزارش این نشریه، منابع مطلع در استودیو و شرکت‌های رقیب «ام جی ام» افشا کرده‌اند که احتمال فروش فیلم علنا مورد بررسی قرار گرفته است. 

گفته می‌شود که «ام جی ام» در پی یک معامله ۶۰۰ میلیون دلاری است. این خبر موجب یاس هواداران فیلم‌های جیمز باند می‌شود که امیدوار بودند این فیلم را پیش از آغاز سال جدید تماشا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ابتدا قرار بود فیلم «وقتی برای مردن نیست» در آغاز ماه آوریل ۲۰۲۰ به تماشای عموم گذاشته شود، اما اکران آن بارها به علت همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد.

در اوایل ماه اکتبر خبر به تعویق افتادن مجدد آن تا دوم آوریل سال آینده اعلام شد. 

بلافاصله پس از آن، غول سینماهای جهان، «سینه ورلد»، اعلام کرد که موقتا ۱۲۸ سینمای خود را در بریتانیا و ایرلند و نیز آمریکا تعطیل می‌کند. این اقدام ۴۵ هزار فرصت شغلی را در معرض خطر قرار داده است.

موکی گریدینگر، رئیس شرکت «سینه ورلد»، به شبکه خبری اسکای گفت که تصمیم استودیوهای فیلمسازی دایر بر تعویق اکران فیلم‌های مهم، از جمله «بیوه سیاه» و «واندر وومن ۱۹۸۴» (زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴) موجب تعطیل سینماها شده است.

گریدینگر افزود که تعویق اکران «وقتی برای مردن نیست» عامل نهایی تعطیل سینماهای این شرکت بوده است، زیرا فیلم جدید باند همواره بزرگترین اکران در سینماهای بریتانیا محسوب می‌شده است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر