حباب‌های بهداشتی سلامت روان بازیکنان انگلیسی را تهدید می‌کند

کاپیتان تیم کریکت انگلیس: اگر بازیکنان دغدغه سلامت روانی داشته باشند، ممکن است تیم را ترک کنند

انگلستان در اولین بازی به مصاف آفریقای جنوبی رفت- TOLGA AKMEN / AFP

اشلی گیلز، رئیس ورزش کریکت بریتانیا گفت بازیکنان تیم ملی کریکت انگلستان با سپری کردن زمان در حباب‌های ایمن و بهداشتی زیر نظر گرفته خواهند شد تا از آسیب به سلامت روانی آنان جلوگیری شود. 

بعد از بازگشت دوباره کریکت به میادین ورزشی در ماه ژوئیه در بحبوحه شیوع بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹، انگلستان با تیم‌های هند، پاکستان، ایرلند و استرالیا رقابت کرده است. 

تیم‌ها هنگام حضور برای بازی در منچستر و سوث‌همپتون در حباب‌هایی که از نظر بهداشتی ایمن بودند، در محدودیت باقی ماندند. 

موقعیتی مشابه هم وقتی اتفاق می‌افتد که تیم ایون مورگان برای شرکت در شش بازی در آفریقای جنوبی طی ماه‌های نوامبر و دسامبر با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود و خانم گیلز می‌داند که چنین محدودیت‌هایی درعدم دسترسی به دنیای بیرون برای مدتی طولانی خطراتی برای سلامت روانی بازیکنان به همراه خواهد داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم گیلز به شبکه ورزشی اسکای گفت: «این شرایطی استثنایی و شدید برای همه است، این عادی نیست که زمانی طولانی را در مکانی محدود که از نظر بهداشتی ایمن است سپری کرد. ما مشغول کار بر روی تمهیداتی هستیم که بتوانیم افراد را، چه بازیکنان و چه مربیان، راحت‌تر به داخل و خارج حباب بفرستیم و این کار نیازمند همکاری سایر تیم‌های رقیب است.» 

مورگان [کاپیتان تیم ملی انگلستان] در حال حاضر مشغول بازی در حباب لیگ برتر هند در امارات متحده عربی است. 

کاپیتان تیم انگلیس اعتراف کرد اگر بازیکنان دغدغه سلامت روانی داشته باشند، ممکن است تیم را ترک کنند. 

و خانم گیلز اظهار داشت ممکن است اقدامی مانند بازی چرخشی بازیگران در آینده اتخاذ شود تا از تحمیل فشار روانی غیر ضروری به آن‌ها جلوگیری شود. 

او افزود: «ما کاملا به این نکته واقفیم که بازی‌های کریکت پرشماری پیش رو داریم و نمی‌توانیم بعضی افراد را برای همیشه در حباب نگه داریم.» 

انگلستان در اولین بازی از سه بازی رقابت‌های بین‌المللی تی۲۰ در تاریخ ۲۷ نوامبر در ورزشگاه نیولندز به مصاف آفریقای جنوبی رفت و آخرین بازی مقابل این کشور برای ۹ دسامبر در ورزشگاه تاریخی کیپ تاون برنامه‌ریزی شده است.

© The Independent

بیشتر از ورزش