حراج خانه در سیسیل: متری یک یورو

نیازی به بازدید حضوری نیست و متقاضیان می‌توانند پس از مشاهده عکس‌ها و موقعیت‌ مکانی املاک، درخواست خرید اینترنتی را پر کنند

اگر دور نخست حراج موفقیت‌آمیز باشد، صد ملک دیگر را هم به حراج می‌گذارند-GABRIEL BOUYS / AFP

شهر دیگری در ایتالیا در پی آن است با حراج خانه‌های متروکه به مبلغ ناچیز یک یورو، جان تازه‌ای بگیرد. 

شهر سالمی در سیسیل، از نخستین شهرهایی بود که در سال ۲۰۰۸ طرح فروش خانه را به مبالغ نازل و به شرط احیای ملک موردنظر به دست مالک جدید تصویب کرد اما کاغذبازی‌های اداری سبب شد اجرای آن دچار چنین تأخیر چشم‌گیری شود. 

حراج املاک را به پایان عملیات عمرانی شهر موکول کردند که ارتقا زیرساخت‌ها و خدمات جاده‌ها و شبکه برق گرفته تا شبکه فاضلاب از جمله آن‌ها بود. 

دومنیکو ونوتی شهردار این شهر در مصاحبه با سی‌ان‌ان تراول گفت: «این فرایند طولانی است. نه تنها باید تعمیرات جامعی برای ایمن‌سازی نواحی فرسوده و پرخطر انجام دهیم بلکه بسیاری از املاک را باید برای کاربری مسکونی احیا کنیم. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدتی است که آماده شده‌ایم اما منتظر ماندیم تا ببینیم داستان کووید-۱۹ به کجا می‌کشد.» 

او افزود اکنون شهر برای گام بعدی آماده است.

حدود ۱۲ خانه را از ماه بعد با قیمت پایه یک یورو به حراج می‌گذارند. 

نیازی به بازدید حضوری متقاضیان خرید نیست و می‌توانند پس از دیدن عکس‌ها و موقعیت‌های مکانی املاک، درخواست خرید اینترنتی را پر کنند. 

مالک جدید باید طرح تفصیلی خود برای احیای ملک مورد نظر را عرضه کند و به طرح‌هایی مثل تبدیل ساختمان به مسافرخانه یا سایر مراکز کسب و کار که جانی تازه به اقتصاد محلی بدهند، امتیاز و بخشودگی مالیاتی بیشتری تعلق می‌گیرد. 

متقاضیان حق دارند بیش از یک خانه خریداری کنند ولی بابت هر کدام باید سه هزار یورو سپرده‌گذاری کنند که بعد از انجام بازسازی طبق رضایت شهرداری به آن‌ها بازگردانده می‌شود. 

به گفته ونوتی اگر دور نخست حراج موفقیت‌آمیز باشد، صد ملک دیگر را هم به حراج می‌گذارند. 

از سال ۱۹۶۸ که زمین لرزه شدیدی نواحی اطراف سالمی را در هم کوبید و باعث شد چهار هزار نفر از اهالی این شهر را ترک کنند، شهرداری در تکاپوی آن بوده است تا جمعیت کاهنده این شهر را افزایش دهد. 

جزییات حراجی در وبگاه  salemi. gov. it/commune  آمده است.

© The Independent

بیشتر از جهان