نتیجه تست کرونا در ۱۲ دقیقه؛ هزینه: ۱۲۰ پوند

داروخانه‌‌های زنجیره‌ای «بوتز» در بریتانیا این آزمون را انجام می‌دهند

با افزایش تقاضا برای آزمون کرونا، هزینه آن کاهش خواهد یافت - JEFF PACHOUD / AFP

داروخانه زنجیره‌ای «بوتز» بریتانیا خدمات جدیدی برای آزمایش ویروس کرونا آغاز کرده که می‌تواند ظرف ۱۲ دقیقه نتیجه را اعلام کند.  

این داروخانه زنجیره‌ای گفت که تجهیزات موسوم به لومیرادی‌اکس، که قادر است نمونه‌های مخاطی را به سرعت پردازش کند و نتیجه را در همان روز به مشتریان اعلام کند، در هفته‌های آینده در برخی فروشگاه‌ها مستقر خواهند شد.  

به نوشته دیلی میل، بوتز، در ازای انجام این آزمایش فوری ۱۲۰ پوند می‌گیرد؛ هرچند این هزینه ممکن است براساس تقاضا کاهش یابد.  

سب جیمز، مدیر بوتز گفت: «ما نمی‌خواهیم از این کار سود دریافت کنیم. ما فقط داریم برآورد هزینه می‌کنیم زیرا تهیه تمامی تجهیزات و کیت‌ها هزینه بالایی دارد.»  

او گفت: «وقتی که هزینه این آزمایش کاهش یابد و برای مردم امکان‌پذیرتر شود، می‌تواند سلاح مهمی در زرادخانه علیه کووید تلقی شود.»  

هزینه ۱۲۰ پوندی برای برآوردن مخارج طرف سوم در آزمایشگاه آزمایش‌گیری، خدمات دیجیتال، هزینه کارمندان و مالیات است.  

این خدمات برای مسافران قبل از سفر و سوار شدن به هواپیما برای سفرهای خارجی، به عنوان آزمایش خصوصی قبل از پرواز در دسترس است، همچنین راه‌حلی است برای آنان که قبل از دیدار با دوستان و خانواده، می‌خواهند آرامش ذهنی داشته باشند.  

به افرادی که بابت ابتلای خود به کووید-۱۹ مشکوکند، توصیه شده که به مراکز آزمایش‌گیری خدمات سلامت همگانی مراجعه کنند.  

بوتز همچنین خدمات ۴۸ ساعته آزمایش‌گیری را به راه انداخته که در حال حاضر در ده فروشگاه در لندن، بیرمنگام، منچستر، ادینبرو و گلاسکو در دسترس است و قصد دارد این برنامه را در بیش از ۵۰ فروشگاه خود در سرتاسر کشور گسترش دهد.  

آقای جیمز گفت که برنامه فوق به عنوان راهی برای کمک به کاهش فشار بر خدمات بهداشت و سلامت ملی کشور، به اجرا درآمده است.  

او گفت: «از همان نقطه آغاز، بوتز از برنامه آزمایش‌گیری دولت برای کووید-۱۹ حمایت کرد و این خدمات جدید داروخانه‌ای، گام بعدی در تلاش‌های ما در مبارزه با همه‌گیری است. امیدواریم که با ارائه این گزینه انجام آزمایش در فروشگاه‌های محلی، بوتز بتواند با ارائه دسترسی مضاعف به آزمایش و اطمینان‌دهی به مردم در سرتاسر بریتانیا، به کاهش فشار بر سازمان خدمات سلامت همگانی و دولت کمک کند.»  

او همچنین گفت: «بوتز به عنوان عضوی از جامعه تجاری بریتانیا در ۱۷۰ سال گذشته، از این که در کنار سازمان خدمات سلامت همگانی در خط مقدم خدمت کند افتخار می‌کند و ما به انجام سهم خود در حمایت از نیازهای بهداشت و سلامت کشور در این دوران دشوار و فراتر از آن، ادامه خواهیم داد.»  

مشتریانی که هیچ نشانه‌ای از بیماری کووید-۱۹ ندارند، می‌توانند از طریق وب‌سایت داروخانه برای انجام حضوری آزمایش، وعده ملاقات بگیرند.  

 boots. com

گزارش‌های بیشتر از خبرگزاری پی‌ای 

بیشتر بخوانید: 

More than 100 care home inspectors self-isolate as tests refused

Home working and local lockdowns hindering jobs recovery

Labour calls on government to prevent winter ‘mental health crisis’

© The Independent

بیشتر از جهان