حسن روحانی: رفع تحریم‌های تسلیحاتی برای مردم «خیلی مهم» بود

در روزهای اخیر کمبود برخی اقلام دارویی و به ویژه انسولین واکنش‌های بسیاری را در بین مردم در پی داشته است

حسن روحانی رییس جمهوری ایران- ایرنا

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه هیات دولت با اشاره به رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، بار دیگر از رفع  این تحریم‌ها ابراز خوشحالی کرد و گفت که «این موضوع برای مردم خیلی مهم بود.» این در حالی است که طی روزهای اخیر کمبود اقلام دارویی و به خصوص انسولین در ایران جان حدود هشت میلیون ایرانی را به خطر انداخته است و ایران به دلیل تحریم‌های موجود امکان تبادل ارز را برای خرید اقلام دارویی ندارد.

رئیس جمهور ایران گفت، خرید و فروش اسلحه حق دولت ایران بوده است و آمریکایی‌ها سال‌ها تلاش کردند ملت ایران را از حقوق خود محروم کنند. حسن روحانی همچنین اضافه کرد: «مهم این نیست که چه قدر اسلحه می‌خریم و یا چه قدر می‌فروشیم مهم این است که به حقمان برسیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با اشاره به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در روز یک‌شنبه اضافه کرد: «این موضوع برای مردم مهم بود، نه از این لحاظ که ما از نظر مقررات سازمان ملل امروز آزادیم که اسلحه بخریم و بفروشیم که البته به جای خود این مساله مهم است اما از همه مهم‌تر این است که منطق حق و حقیقت و قانون و منطق عقلانیت بر زور و قلدری پیروز شد.»

رئیس جمهور ایران گفت: «ملت ایران باید آزاد باشد اگر سلاحی نیاز داشت بخرد و اگر خواست بفروشد. حق مردم و احقاق حقوق مردم بسیار حائز اهمیت است.»

خوشحالی رئیس دولت از رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران که بعد از ۱۳ سال در روز یک‌شنبه به پایان رسید، در حالی است که طی ماه‌های گذشته وضعیت معیشتی مردم در ایران و هم‌زمانی آن با شیوع کرونا در کشور موجی از اعتراض بین مردم در پی داشته است.

در روزهای اخیر نیز کمبود برخی اقلام دارویی و به ویژه انسولین واکنش‌های بسیاری را در بین مردم در پی داشته است. محرومیت دارویی از جمله مواردی است که بسیاری دلیل آن را تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌دانند. این در حالی است که آمریکا بارها تحریم غذایی و دارویی ایران را تکذیب کرده است.

رئیس جمهور ایران با اشاره به این که «مردم در فشار و سختی هستند» و «فشار اقتصادی روی آن‌هاست» تاکید کرد که مردم باید موفقیت‌های سیاسی ایران در دنیا را بدانند و گفت: «حتی این پیروزی‌ها می‌تواند مرهمی بر آلام مردم باشد.»

وی همچنین گفت که رییس جمهوری بعدی آمریکا ناچار به تسلیم در برابر ایران است.

بیشتر از