جهش آمار قربانیان کرونا در ایران، «جلسه فوری روحانی با متخصصان کشور»

۳۳۷ قربانی در یک شبانه روز امکان تعطیلی کامل کشور را مطرح کرده است

به گفته فرمانده مقابله با کرونا موج سوم در تهران هنوز حالت صعودی دارد و میزان قله بستری و مرگ‌ومیر در موج سوم در تهران خیلی سریع‌تر شده استATTA KENARE / AFP

طی شبانه‌روز گذشته، ۳۳۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. این آمار رسمی وزارت بهداشت ایران است که بیشتر رسانه‌های غیرچاپی از آن به عنوان تلخ‌ترین روز کرونا در ایران نام برده و تیتر زده‌اند: «روز سیاه کرونا». این رکورد بی‌سابقه شرایط فوق حاد در ایران را نشان می‌دهد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار جان‌باختگان بیماری کووید-۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسیده است و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

هم‌زمان معاون دفتر رئیس جمهور ایران از برگزاری جلسه‌ای فوری به دستور حسن روحانی با متخصصان کشور با موضوع کرونا خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در توییتر خود نوشت: «هم‌زمان با تشدید بحران ‎کرونا، رییس‌جمهور متخصصانی از سراسر کشور را فراخواند تا در جلسه‌ای مشورتی، درباره‌ تجارب و یافته‌های این مدت و همچنین راهکارهای جدید مبارزه با ‎کووید-۱۹ هم‌فکری شود.»

علی اعطا سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران امروز در توییتر خود نوشت: «در هر چهار دقیقه یک ایرانی می‌میرد! در ۲۴ساعت گذشته، رکورد قربانیان کرونا به ۳۳۷ نفر رسیده است یعنی در چهار دقیقه، مرگ یک ایرانی!» آقای اعطا در ادامه نوشت: «این میزان ناتوانی در مهار نسبی همه‌گیری کرونا نشانه چیست؟! چرا تهران تعطیل نمی‌شود؟»

هم‌زمان فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نیز طی نامه‌ای از وزیر بهداشت ایران خواستار منع سفر و اعمال جریمه برای مسافران شد. به گفته آقای زالی، طی روزهای اخیر میزان ابتلا، بستری، مراجعین سرپایی و میزان مرگ و میر، کماکان شاخص بسیار فزاینده‌ای را نشان می‌دهد.

به گفته وی موج سوم در تهران هنوز حالت صعودی دارد و میزان قله بستری و مرگ‌ومیر در موج سوم در تهران خیلی سریع‌تر شده است. آقای زالی گفت، حدود ۲۵ درصد مراجعین نیازمند دریافت مراقبت‌های ویژه در بدو امرند.

در روزهای گذشته معاون وزیر بهداشت در ایران گفت، آمار درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا بیش از رقم اعلام شده است. به گفته ایرج حریرچی بسته به شرایط هر استان باید تعداد جان‌باختگان را ۱.۵ تا ۲.۲ برابر آمار رسمی در نظر گرفت.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران نیز هم‌زمان در حساب شخصی خود در توییتر با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید برای پنج استان در ایران و قرار منع عبور و مرور نوشت: «باید در انتظار پاییز سیاه بود.» نوشته‌ای که بعد از شش روز به واقعیت تبدیل شد.

براساس معیارهای قطعی تشخیصی، روزانه بیش از چهار هزار نفر در ایران بیمار جدید مبتلا به کرونا در این کشور شناسایی می‌شوند. تا امروز مجموع بیماران کووید-۱۹ در ایران به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسیده است.

طی دو ماه متوالی استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر از