پیکر کژوان الماسی پس از قتل توسط مأموران امنیتی، شبانه دفن شد

او به دلیل حضور در یک مهمانی، توسط نیروهای امنیتی با گلوله مورد هدف قرار گرفته بود

پیکر کژوان الماسی را بدون مراسم و به صورت شبانه در سنندج دفن کردند - عکس از شبکه های اجتماعی

به گفته یکی از نزدیکان کژوان الماسی، نیروهای امنیتی پس از آنکه او را به ضرب گلوله کشتند، پیکرش را نیز تحت تدابیر شدید امنیتی، به شکل شبانه دفن کردند.

کژوان الماسی، جوان ۳۱ ساله سنندجی که در یک رستوران در تهران مشغول کار بوده، روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه، به دلیل حضور در یک مهمانی خصوصی در باغی در کرج بازداشت شد.

شبکه حقوق بشر کردستان دراین‌رابطه می‌نویسد که نیروهای امنیتی پس از مراجعه به یک باغ خصوصی، به دلیل آنچه بلند بودن صدای موزیک در شب اربعین عنوان شده، درب ورودی را می‌شکنند و وارد آن می‌شوند. آنها در ابتدا وقتی با مقاومت و اعتراض باغبان افغانستانی مواجه می‌شوند، وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

عمل نیروهای امنیتی با اعتراض کژوان مواجه می‌شود که به همین دلیل او را نیز بازداشت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه هنوز دلیل قتل کژوان الماسی مشخص نیست اما گفته می‌شود او حین فرار، با شلیک گلوله از پشت جانش را از دست می‌دهد. بر اساس گفته‌های نزدیکان کژوان، او پس از زخمی شدن به بیمارستان اعزام می‌شود اما به دلیل شدت جراحات وارده، جان خود را از دست می‌دهد.

ایلنا به نقل از علی قاسمی رئیس دادسرای نظامی ناحیه جنوب غرب استان تهران می‌نویسد: «هنگام دلالت متهمان به مقر پلیس یکی از آنها ضمن درگیری با مأموران از محل متواری شده که یکی از مأموران برای متوقف کردن وی تیراندازی می‌نماید که در اثر اصابت گلوله، این فرد جان می‌سپارد.» قاسمی در ادامه مدعی شد که فرد ضارب بازداشت شده و در حال طی مراحل قضایی است.

نهایتاً پیکر کژوان الماسی روز ۲۱ مهر، به دلیل نگرانی از اعتراضات، بدون تشریفات عمومی و تحت تدابیر امنیتی، به طور شبانه در بهشت محمدی سنندج، به خاک سپرده می‌شود.

 

بیشتر از