افزایش جرم و جنایت در نیویورک؛ شلیک به ۱۲ نفر و قتل ۲ نفر دیگر

قتل‌ها در شبکه حمل و نقل شهر نیویورک در بالاترین سطح در شش سال اخیر ‌است

تعداد قتل‌ها در سیستم حمل و نقل عمومی نیویورک نسبت به سال گذشته سه برابر شده است - Bryan R. Smith / AFP

با افزایش میزان جرایم در نیویورک، بیش از دوازده نیویورکی در آخر هفته گذشته در حوادث جداگانه‌ای مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

بر اساس اعلام مقامات محلی، تعداد قتل‌هایی که در سیستم حمل و نقل عمومی صورت گرفته، نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

به گفته اداره پلیس نیویورک، دو مرد که آخر هفته گذشته کشته شدند، هر دو ۲۶ ساله، در اثر شلیک گلوله در دو تیراندازی جداگانه در منهتن جان خود را از دست دادند.

به نوشته نیویورک دیلی نیوز، تایرل ویلیامز، یکی از این دو مرد که ساعات اولیه یکشنبه از ناحیه سینه در ایست ویلج مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بعدا در بیمارستان درگذشت، دو فرزند داشت.

ساعاتی قبل از مرگ تایرل ویلیامز، جوان ۲۶ ساله دیگری با اصابت گلوله به سرش در محله هادسون هایتس در منهتن بالایی پیدا شد. این جوان هم در بیمارستان جانش را از دست داد.

نیویورک پست گزارش داد که یک جوان ۲۸ ساله در ارتباط با این قتل‌ها دستگیر شده و یک اسلحه در محل کشف شده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس اطلاعات جدید اداره پلیس نیویورک، در ماه گذشته در مقایسه با سپتامبر ۲۰۱۹، حوادث تیراندازی ۱۲۷ درصد افزایش یافته است. قتل‌ها هم افزایش ۴۰ درصدی داشته‌است.

آمارها نشان می‌دهد که ۱۵۲مورد تیراندازی در سپتامبر ۲۰۲۰ رخ داده است. در مدت مشابه سال گذشته تعداد تیراندازی‌ها ۶۷ مورد بود. در همین بازه زمانی، قتل‌ها از ۲۴۶ به ۳۴۴ مورد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش‌ها، دستگیری‌های ناشی از تیراندازی به بالاترین سطح رسیده است. در ماه سپتامبر در مقایسه با سال گذشته دستگیری‌های مربوط به اسلحه ۹۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس تحلیل نیویورک تایمز، قتل‌ها در شبکه حمل و نقل شهر نیویورک در بالاترین سطح در شش سال اخیر بوده‌است.

میزان استفاده از متروی نیویورک به ۳۰ درصد سطح قبل از همه‌گیری کاهش یافته و تعداد جرایم کلی گزارش شده نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

با وجود کاهش سطح کلی جرایم، ارقام دیگر نگرانی‌برانگیز است. افزایش ۱۶ درصدی سرقت‌ها، افزایش ۲۴ درصدی در تخریب اموال عمومی (وندالیسم)، و افزایش ۲۰۰ درصد افزایش قتل‌ها در این دوره قابل مشاهده بوده‌است. به گزارش تایمز، در سال جاری شش نفر در سیستم حمل و نقل کشته شده‌اند که این رقم در سال ۲۰۱۹ دو نفر بود.

ادوارد دلاتر، رئیس پلیس اداره حمل و نقل متروپولیتن، در این خصوص گفت: «ما بعضی اوقات شاهد این جنایات هستیم اما این جنایت‌ها چهره کلی سیستم را ترسیم نمی‌کند.»

© The Independent

بیشتر از جهان