«۹۹» به دلیل مسائل امنیتی حقوقی و قضایی از ساترا مجوز نگرفت

«۹۹» مجوز نگرفت، ساترا می‌گوید موضوع قابل طرح و بررسی نیست

در پی انتشار خبر صادر نشدن مجوز برنامه ورزشی «۹۹»، به تهیه‌کنندگی و اجرای عادل فردوسی‌پور، امروز علی سعد، سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گر اجتماعی ساترا گفت، شرط طرح برنامه‌ها در شورای موافقت کلی انتشار، عدم وجود موانع حقوقی، قضایی و امنیتی است. به گفته آقای سعد برنامه «۹۹» به دلیل‌عدم دریافت مکتوب استعلام مراجع مسؤول، عملا موضوع قابل طرح و بررسی به دست این شورا نیست.

«۹۹» عنوان برنامه جدید ورزشی عادل فردوسی‌پور است که بعد از کنار گذاشته شدن وی از شبکه سه تلویزیون دولتی ایران، قرار بود با سبک و سیاق جدید و به صورت اینترنتی پخش شود. «۹۹» یک برنامه ۱۵ قسمتی بود و تلاش داشت به بررسی بازی‌های لیگ برتر بپردازد. عادل فردوسی‌پور پیش‌تر گفته بود که تصمیم دارد این برنامه را به صورت زنده و اینترنتی پخش کند اما موفق به دریافت مجوز‌های صداو سیما نشد.

گفته می‌شود عادل فردوسی‌پور برای ساخت برنامه ورزشی «۹۹» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای لازم را گرفته بود.

در روزهای گذشته ویدیویی از مراسم دریافت جایزه دستاورد فارغ‌التحصیلان در فضای مجازی منتشر شد که در آن عادل فردوسی‌پور در این مراسم آنلاین خطاب به انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف گفت: «همیشه به دانشجوهایم می‌گفتم بمانید تا این کشور را باهم بسازیم ولی بعد از کنار گذاشته شدنم دیگه جوابی برای آن‌ها نداشتم. امیدوارم بستری فراهم شود تا افرادی که کشورشان را دوست دارند بتوانند کار کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ویدیو واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. عادل فردوسی‌پور مجری و برنامه‌ساز مشهور ورزشی است که به مدت ۲۰ سال برنامه فوتبالی «نود» را روی آنتن برد. «نود ورزشی» با روی کار آمدن مدیر جدید و جوان شبکه سوم صداو سیما و مشکلات شخصی وی با عادل فردوسی‌پور به ناگهان متوقف شد. اتفاقی که اعتراض بسیاری از ورزش‌دوستان را به همراه داشت.

حال که با گذشت حدود دو سال عادل فردوسی‌پور تصمیم به ساخت برنامه جدیدی گرفته است، بار دیگر با مخالفت صدا و سیمای دولتی ایران مواجه شده است. بیانیه ساترا در مورد برنامه «۹۹» می‌تواند بیانگر عدم‌تمایل سیاست‌گذاران فرهنگی کشور برای ایجاد فضای متنوع رسانه‌ای و شنیده شدن صداهای جدید و منتقد حتی در حیطه ورزش در فضای مجازی ایران باشد.

ساترا، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی است که در شهریورماه سال ۱۳۹۴ براساس ابلاغیه‌ رهبر ایران، علی خامنه‌ای به رئیس جمهور این کشور به عنوان رییس مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد.

بیشتر از