ادامه دردسرهای پرسپولیس؛ هیچ راهی برای پرداخت پول برانکو نیست

سرپرست باشگاه پرسپولیس تهران : تحریم‌های اخیر همه راه‌های انتقال پول را بسته است

STRINGER / afp - برانکو ایوانکوویچ در ظول چهارسال مربیگری در پرسپولیس سه بار قهرمان لیگ ایران شد و یک بار به فینال آسیا رسید

هنوز یک هفته از پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس بر النصر عربستان نگذشته و شعف صعود به دیدار پایانی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا هم‌چنان در فکر و ذهن هواداران غوغا می‌کند که امروز، شنبه ۱۹ مهرماه، سرپرست این باشگاه خبرهای نگران‌کننده‌ای از آینده این باشگاه داده است.

رسول‌پناه که در یک برنامه رادیویی حاضر شده بود از تاثیر تحریم‌های جدید وضع شده علیه بانک‌های ایرانی بر امکان پرداخت بدهی‌های برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس خبر داده است. 

رسول‌پناه در بخشی از حرف‌های خود و با اشاره به اینکه بدهی تیم پرسپولیس به این مربی کروات «دو میلیون دلار» بوده است که از این مبلغ  بدهی حدود ۹۰۰ هزار دلار باقی مانده، گفته است «بخشی از این بدهی هم آماده شده اما متاسفانه با مشکل برای انتقال پول مواجه شده ایم. به نظر می رسد راهی برای ترانسفر این پول به حساب برانکو وجود ندارد.»

به گفته وی «دو روز قبل نامه ای به ای اف سی ارسال و اعلام کردیم پول برانکو را از محل مطالبات ما در این نهاد پرداخت کند که امروز به ما جواب داد و گفت با توجه به بررسی های تیم مالی و حقوقی ای‌اف‌سی هیچ راهی برای پرداخت این پاداش وجود ندارد. نه می‌توانند آن را به پرسپولیس پرداخت کنند و نه امکان واریز آن به حساب برانکو یا شخص ثالث دیگری وجود دارد». 

از سوی دیگر داریو بوشیچ، وکیل برانکو ایوانکوویچ به تلویزیون ایران اینترنشنال گفته است که مسئولان باشگاه پرسپولیس به او خبر داده‌اند که قرار نیست طی چند روز آینده پولی به حساب برانکو واریز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وکیل سرمربی سابق پرسپولیس درباره عواقب عدم پرداخت بدهی به سرمربی سابق پرسپولیس هم گفته است که «زمان قطعی ضرب‌الاجل فیفا به پرسپولیس برای پرداخت بدهی برانکو مشخص نیست. هنوز نمی‌دانیم در صورت عدم پرداخت پول چه جریمه‌ای از سوی فیفا برای پرسپولیس تعیین خواهد شد.»

رسول‌پناه در بخش دیگری از حرف‌های خود با اشاره به ماجرای محرومیت عیسی آل‌کثیر گفته که در تلاش است تا مسئولان ای اف سی را راضی کنند تا از مدت زمان این محرومیت کم کنند. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس هم‌چنین درباره ماجرای شکایت باشگاه النصر عربستان از پرسپولیس به دلیل تخطی از قوانین نقل و انتقالات بازیکن ادعا کرده که «افراد داخلی علیه کشور و پرسپولیس گزارش داده‌اند». 

به گفته رسول‌پناه «مشکل ما عربستانی ها نیستند بلکه افراد داخلی هستند که مدام علیه کشور و پرسپولیس گزارش داده اند تا فیفا امروز نامه بدهد و بگوید گزارشی از نقل و انتقالات خود را برای ما هم ارسال کنید.»

سرپرست باشگاه پرسپولیس در بخش دیگری از این برنامه رادیویی ادعا کرده است که «پرسپولیس را با ۱۴۸ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم».

وی هم‌چنین با بیان اینکه باشگاه برای درآمدزایی از ظرفیت خودش  استفاده می کند، گفته «اگر کسی سند دارد که یک ریال به پرسپولیس کمک کرده آن را می پذیرم».

باید منتظر ماند و دید که سرنوشت بحران‌های اخیر پرسپولیس به کجا می‌انجامد و تا چه اندازه توان و تمرکز تیم را در آستانه دیدار پایانی جام باشگاه‌های آسیا تحت تاثیر قرار می‌دهد.  

بیشتر از ورزش