علت عجیب سردرد هفت ساله زن استرالیایی

پزشکان در مغز این بیمار لاروهای کرم نواری پیدا کردند

دانشمندان بر این باورند که این زن ممکن است ناخواسته تخم‌های کرم خوک را که توسط حامل کرم نواری از یک کشور دیگر آمده باشد، بلعیده باشد - Pixabay

باریستای ۲۵ ساله که در یک کافه در ملبورن استرالیا کار می‌کرد، به خاطر تارشدن بینایی و سردرد به بیمارستان رجوع کرد.

اسکن «ام آر آی» ضایعه‌ای به طول ۸ میلی‌متر در لوب پسین پشت سر او نشان داد.

جراحان آنچه به نظر می‌رسید «کیست» باشد، بدون هیچ گونه مشکلی برداشتند، اما بعد کشف کردند که آن زائده اصلاً بافت انسانی نیست.

آزمایش دی ان ای نشان داد که آن زائده از جنس کرم‌های نواری خوک با نام علمی تائنیا سلیوم است که اغلب از طریق خوردن گوشت خوک نپخته به انسان منتقل می‌شود.

اعتقاد بر این است که این اولین مورد بومی نورو سایتس سیکوزیس، یا بیماری ناشی از عفونت سیستم عصبی مرکزی با لارو کرم نواری در استرالیا باشد.

موارد قبلی این بیماری در استرالیا یا در مهاجران دیده شده بود، یا در استرالیایی‌ها به هنگام بازگشت از سفرهای خارجی توریستی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زن هرگز به خارج از کشور، به کشورهایی که عفونت کرم نواری در آنها شایع است، مانند مناطقی از آسیا و آمریکای لاتین، سفر نکرده است. با این حال، او در منطقه‌ای از ملبورن زندگی می‌کند که بیش از ۱۰ درصد از ساکنان آن در آسیا متولد شده‌اند.

دانشمندان بر این باورند که این زن ممکن است ناخواسته تخم‌های کرم خوک را که توسط حامل کرم نواری از یک کشور دیگر آمده باشد، بلعیده باشد.

کارشناسان اضافه می‌کنند: «ممکن است موارد بیشتری پیش بیاید»، «پزشکان باید توجه داشته باشند که با سهولت و تعدد مسافرت‌های هوایی بین کشورها، بیماری‌های بومی دیگر نقاط جهان می‌تواند در کشور مبدأ سفرهای هوایی  شیوع یابد.»

سال گذشته یک نوجوان در هند پس از راه یافتن کرم‌های نواری به مغز و بیضه‌اش، درگذشت، و در چین، یک کارگر ساختمانی پس از خوردن گوشت خوک در یک خوراک محبوب چینی، صدها کرم نواری را در مغز خود رها کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان