رابطه مستقیم «اعتیاد» و «پنیر» و «مغز انسان»

تحقیقات نشان می‌دهد که پنیر و مواد مخدر قوی بخش یکسانی از مغز را تحریک می‌کنند

تمام غذاهایی که بر اساس معیار اعتیاد در صدر قرار گرفتند حاوی پنیر بودند- عکس تزئینی‌ست

دانشمندان دریافته‌اند که پنیر حاوی ماده‌ای شیمیایی است که در مواد مخدر اعتیادآور یافت می‌شود.

تیمی که این تحقیق را انجام داده‌اند تصمیم گرفتند که دریابند چرا برخی از غذاها بیش از غذاهای دیگر اعتیادآورند.

دانشمندان با استفاده از مقیاس اعتیاد غذایی «ییل» که برای اندازه گیری میزان وابستگی فرد به غذاها طراحی شده است، دریافتند که پنیر مخصوصا به دلیل داشتن «کازئین» نیروزا است.

ماده‌ای که در همه محصولات لبنی وجود دارد می‌تواند گیرنده‌های مواد مخدر را در مغز تحریک کند. اعتیاد با این گیرنده‌ها مرتبط است.

محققین همچنین دریافتند که غذاهای فرآوری‌شده ارتباط بیشتری با رفتار اعتیادآور داشتند در حالی که غذاهای چرب کمترین ارتباط را دارند.

علاوه بر این، آنها متوجه شدند غذاهایی که بر اساس معیار اعتیاد در صدر قرار گرفتند حاوی پنیر بودند.

به گزارش «تک‌تایمز»، برای رسیدن به این نتیجه، دانشمندان از 120 دانشجو درخواست کردند که به سؤالات معیار اعتیاد غذایی ییل پاسخ دهند، و همینطور از آنها خواستند که از بین 35 غذا با ارزش غذایی متفاوت انتخاب کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخش دوم این تحقیق یک نوع غذای مشخص به ترتیب خطی به 348 نفر داده شد.

انجام‌دهندگان این تحقیق که در مجله «پلاس وان» منتشر شد دریافتند که صرف نظر از اینکه شرکت‌کنندگان اعتیاد غذایی داشتند یا خیر، چربی با عادات غذایی مشکل‌ساز مرتبط بود.

اریکا شولته، از اعضای تیم تحقیق، در مصاحبه با سایت «میک» گفت: «به نظر می‌رسد که چربی نیز به همان اندازه در عادات غذایی مشکل‌ساز افراد نقش دارد، صرف نظر از آینکه آنها نشانه‌های اعتیاد غذایی را داشته باشند یا خیر.»

کامروز ولز، کارشناس تغذیه، در مصاحبه با «تک‌تایمز» گفت «کازومورفین‌ها نقش گیرنده‌های دوپامین را بازی می‌کنند و فاکتورهای اعتیاد را تحریک می‌کنند».

© The Independent

بیشتر از زندگی