دشنام دادن دونالد ترامپ در برنامه زنده رادیویی هنگام صحبت در مورد ایران

رئیس جمهوری هنگام گفت‌وگو در این برنامه که به هواداری از او معروف است دشنام داد

کمپین انتخابتی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا- MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ هنگام صحبت‌های پیشاانتخاباتی‌اش در برنامه راش لیمبو که از رادیو ماگا پخش شد، ایران را با الفاظ رکیک تهدید کرد.

 رئیس جمهوری گفت: «خود ایران هم این را می‌داند و به اطلاعش هم رسیده. اگر بخواهید غلط زیادی بکنید (f**k around) و با ما بد تا کنید ما هم کاری با شما خواهیم کرد که هرگز با کسی نکرده‌ایم.»

قطعاً این اولین بار نیست که آقای ترامپ در سخنان رسمی و عمومی از الفاظ رکیک استفاده می‌کند.

در ماه مارس صدای دشنام دادنش در دفتر کارش پیش از سخنرانی درباره ویروس کرونا منتشر شد.

در آن رسوایی صدای آقای ترامپ پیش از شروع سخنرانی می‌آید که می‌گوید «چی؟ وای گندش بزنند ... ( f**k…) آخ آخ خودکار روی پیراهنم لک انداخت.»

در اکتبر ۲۰۱۹ نیز رئیس جمهوری در توییتر به دموکرات‌ها حمله کرد و آنان را به «تلف کردن وقت و نیروی همه سر یک مشت کثافت‌کاری (B******T)» متهم کرد.

هم‌چنین در اولین سخنرانی پس از تبرئه‌اش از استیضاح در ماه فوریه، گفت:‌«اول هی گفتند روسیه، روسیه، روسیه. همه‌اش گند‌کاری (B******T) بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ناظران می‌گویند معلوم نیست دشنام دادن آقای ترامپ در برنامه‌های زنده رادیویی و تلویزیونی قانونی است یا نه.

سازمان ارتباطات فدرال که مسئول وضع مقررات در این رسانه‌ها است، می‌گوید طبق قانون فدرال «پخش محتوای ناپسند، ناشایست و حاوی دشنام» ممنوع است.

اما این سازمان می‌گوید این که چه واژه‌هایی مصداق این قانون است، بستگی به شرایط دارد.

آقای ترامپ روز جمعه در برنامه دوساعته آقای لیمبو شرکت کرد و خطاب به این مجری گفت که از آخرهفته پیش و پس از درمان بیماری کرونا، حالش خیلی بهتر است.

رئیس جمهوری اوایل امسال در سخنرانی در باره وضعیت کشور آمریکا به مجری این برنامه گفت‌وگوی رادیویی که طرفدار محافظه‌کارها است، نشان آزادی ریاست جمهوری را اهدا کرد.  

© The Independent

بیشتر از جهان