پیکر استاد شجریان به مشهد رسید

قرار است پیکر محمدرضا شجریان در کنار مهدی اخوان ثالث به خاک سپرده شود

همایون شجریان، فرزند استاد محمدرضا شجریان اعلام کرد که مطابق با برنامه‌ریزی‌های قبلی، قرار است پیکر پدرش در جوار مقبره فردوسی و آرامگاه مهدی اخوان ثالث دفن شود.

او در این باره گفت که شخصاً دوست داشته تا پیکر پدرش را در باغ او در هشتگرد به خاک بسپارند. اما باتوجه‌به اینکه محمدرضا شجریان شأنی ملی دارد، او را به طوس منتقل کرده‌اند تا پیکر او در کنار حکیم ابوالقاسم فردوسی قرار بگیرد.

در همین رابطه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد که در مورد محل دفن استاد شجریان تصمیم‌گیری قطعی صورت‌گرفته و قرار است پیکر او در محوطه آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و جوار مقبره استاد شعر معاصر مهدی اخوان ثالث به خاک سپرده می‌شود. جعفر مروارید افزود که آنها منتظر رسیدن خانواده شجریان به مشهد هستند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هواپیمای حامل پیکر استاد شجریان ساعت ۱۱ امروز به مشهد رسیده است. ده‌ها نفر از دوستداران استاد فقید در محوطه آرامگان فردوسی جمع شده‌اند و بسیاری نیز در حال حرکت به این محل هستند.

امروز صبح پیکر استاد شجریان در بهشت زهرای تهران غسل داده شد و پس از اقامه نماز میت، به سمت مشهد ارسال شد. مأموران امنیتی اجازه حضور علاقه‌مندان و مشتاقان وداع با استاد آواز ایران را ندادند.

روز گذشته نیز پس از تجمع دوست‌داران شجریان در برابر بیمارستان جم، نیروهای امنیتی به جمع حاضر هجوم برده و چندین نفر را بازداشت کردند.

داغداران ازدست‌دادن خسرو آواز، با شعارهای «ننگ ما، ننگ ما، صدای و سیمای ما» و شعارهایی علیه علی خامنه‌ای نسبت به بایکوت خبری او توسط رسانه حکومت جمهوری اسلامی، اعتراض کردند.

استاد محمدرضا شجریان، روز گذشته در سن ۸۰ سالگی، پس از دوران طولانی بیماری، درگذشت. واکنش‌های اجتماعی به این خبر باعث شده تا فضای عمومی کشور به‌صورت عزای عمومی در بیاید. این در حالی است که حکومت طی ۱۰ سال گذشته مانع از برگزاری کنسرت‌های او و پخش اثرش شده بود. همین موضوع در کنار موضع‌گیری‌های استاد شجریان علیه استبداد حاکم، باعث شده بود تا مورد غضب حکومت واقع شود.

بیشتر از