آمریکا ۹۲ دامنه اینترنتی ایرانی را مسدود کرد

سپاه متهم است که از این دامنه‌ها برای «انتشار اطلاعات نادرست در مقیاس جهانی»، استفاده کرده است

مقامات آمریکایی معتقدند که حکومت ایران سعی دارد با استفاده از فضای مجازی، بر انتخابات این کشور تاثیر بگذارد - Eric BARADAT / AFP

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه از مسدودکردن ۹۲ دامنه مورد استفاده سپاه پاسداران، خبر داد. سپاه متهم است که از این دامنه‌ها برای «انتشار اطلاعات نادرست در مقیاس جهانی»، استفاده کرده است.
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: «ایالات متحده ۹۲ دامنه را که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به طور غیرقانونی برای مشارکت در یک پروپاگاندای جهانی ضد اطلاعات مورداستفاده قرار گرفته را توقیف کرده است.»

بر اساس این گزارش، چهار وبسایت، newsstand۷.com، usjournal.net ، usjournal.us و twtoday.net به منابع اصلی خبر تبدیل شده و ایالات متحده را هدف قرار داده بودند. در صورت بازدید از این وبسایت‌ها در حال حاضر، با پیامی مبنی‌بر مسدود شدن آنها مواجه خواهید شد.
در متن این بیانیه آمده است که جمهوری اسلامی ایران با استفاده از این وبسایت‌ها، سعی در نفوذ و اثرگذاری بر سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده را داشته است.
واشنگتن این اقدام را در راستای نقض «قانون ثبت کارگزاران خارجی»، عنوان کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


در همین رابطه دیوید ال اندرسون، دادستان بخش شمالی کالیفرنیا در ایالات متحده گفت: «امروز ما با مسدودکردن این ۹۲ دامنه، به نابود کردن پروپاگاندای جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان نزدیک شده‌ایم.» او در ادامه افزود که شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی در شناسایی این دامنه‌ها کمک بسیاری به ما کرده‌اند.
جان بنت، مأمور ویژه «اف.بی.آی»، در این باره گفت که اطلاعات به‌دست‌آمده در ابتدا با کمک شرکت گوگل صورت گرفت. در ادامه نیز همکاری مشترکی بین فیس‌بوک، گوگل و توییتر ادامه یافت. او معتقد است این همکاری‌ها می‌تواند از امنیت کشور و روندهای دموکراسی در ایالات متحده، صیانت کند.
هفته گذشته، توییتر ۱۳۰ حساب کاربری مرتبط با ایران را که قصد داشتند بر انتخابات تأثیر بگذارند را حذف کرد.
«اف.بی.آی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که اطلاعاتی را در اختیار توییتر قرار داده تا این شرکت بتواند تهدیدهای خارجی را نابود کند.
سخنگوی «اف.بی.آی» در این باره گفت که اگرچه نمی‌توانیم درباره اطلاعات خاص ارائه شده صحبت کنیم، اما «اف.بی.آی» به طور منظم اطلاعات را با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد تا آنها بتوانند از سیستم‌عامل‌های خود بهتر محافظت کنند. او در ادامه افزود که «اف.بی.آی» به طور فعال با همکاران ما در دولت فدرال، مقامات انتخاباتی و بخش خصوصی در ارتباط است تا تهدیدات خارجی برای امنیت کشور و انتخابات را کاهش دهد.
بر همین اساس، توییتر و فیس‌بوک تلاش‌های خود برای جلوگیری از دخالت خارجی در انتخابات را افزایش داده‌اند.

بیشتر از