نونازی‌ها و واکسن‌ستیزان آلمان هم‌صدا شدند

حدود یازده هزار معترض در تظاهرات علیه محدودیت‌های ناشی از کرونا شرکت کردند

تظاهرات ضد نونازی‌ها - Sébastien Bozon / AFP

کنشگران راست افراطی، نونازی‌ها و واکسن‌ستیزان پیرو نظریه‌ توطئه از جمله هزاران نفری بودند که آخر هفته در اعتراض به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در آلمان دست به تظاهرات زدند. 

در این تظاهرات که در کنار دریاچه کنستانس در جنوب آلمان و در نزدیکی مرز اتریش برگزار شد، هزاران نفر از مخالفان این تظاهرات هم حضور یافتند اما طبق اعلام پلیس هیچ گونه درگیری رخ نداد. 

هدف تظاهرکنندگان مخالفت با ضوابط فاصله‌گیری اجتماعی است که برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ وضع شده است و سازمان‌دهندگان آن امید داشتند با حضور ۲۰۰ هزار نفر بتوانند دورتا دور دریاچه زنجیره‌ای از تظاهرکنندگان پدید آورند. 

اما به گفته پلیس سرجمع شرکت‌کنندگان در تظاهرات فقط حدود ۱۱ هزار نفر بودند و مخالفان تظاهرات اصلی توانستند در بخشی از ساحل دریاچه «زنجیره صلح» تشکیل دهند. 

راست‌گرایان افراطی آلمان ماه‌ها است که برخی از اعتراضات علیه قرنطینه کرونا را رهبری ‌کرده‌اند و به همین خاطر مقامات محلی ورود به منطقه رایش‌فلاگه مربوط به دوران امپراتوری را ممنوع کردند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به آن که پرچم منقوش به صلیب شکسته مدت‌ها است ممنوع شده است، نونازی‌های از پرچم مورد استفاده امپراتوری آلمان تا سال ۱۹۱۹ به عنوان نماد خود استفاده می‌کنند. 

این پرچم سرخ، سفید و سیاه را ابتدا طی تظاهراتی به اهتزاز درآوردند که قبل‌تر علیه قرنطینه در بیرون مجلس آلمان در برلین برپا شد و در چندین تظاهرات در کنار دریاچه کنستانس هم از آن استفاده کردند. 

تظاهرکنندگان شعارنوشته‌هایی هم در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته بود: «ماسک یعنی تعرض به کودکان» و «آزادی». تظاهرکنندگان هم پرچم‌های رنگین‌کمانی و پرچم صلح در دست داشتند. 

آلمان تاکنون از نظر مقابله با همه‌گیری کرونا در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی وضعیت بهتری داشته است، به طوری که تلفات کرونا ر این کشور حدود ۹۵۰۰ نفر بوده است در حالی که این رقم در بریتانیا ۴۲ هزار نفر بوده است. 

طبق محدودیت‌های قرنطینه‌ای کنونی در آلمان مردم باید در فروشگاه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی ماسک بزنند وگرنه ۵۰ یورو جریمه خواهند شد. در گردهمایی‌های خصوصی حداکثر ۲۵ نفر و در گردهمایی عمومی حداکثر ۵۰ نفر می‌توانند حضور یابند. در مناطقی هم که آهنگ ابتلا سریع‌تر باشد ضوابط سخت‌گیرانه‌تر است.

© The Independent

بیشتر از جهان