خودداری رهبر سنا آمریکا از شرکت در مناظره انتخاباتی در صورت مجری‌گری یک زن

سناتور مک‌کانل مایل به شرکت در رویدادی که مجری آن یک زن باشد، نیست

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده آمریکا-REUTERS/Joshua Roberts

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا و رقیبش از حزب دموکرات، اِیمی مک گراث در حال مشاجره پیرامون مناظره‌ای هستند که قرار است در ماه جاری میان این دو برگزار شود. 

اختلاف نظر از آن جا آغاز شد که آقای مک‌کانل در یک بیانیه مطبوعاتی از جانب «تیم میچل»، رقیب خود را متهم به اجتناب از شرکت در مناظره کرده است. اما کارزار خانم مک گراث در واکنش گفت که مشکل اصلی این است که سناتور مک‌کانل مایل به شرکت در رویدادی که مجری آن یک زن باشد، نیست.  

کارزار خانم مک گراث روز دوشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «ایمی آماده و مایل به مناظره با میچ است اما میچ از رفتن به روی صحنه وحشت دارد مگر آن که کنترل همه چیز در دست خودش باشد.» 

این بیانیه می‌افزاید: «میچ مک‌کانل در مناظره‌ای که در کنتاکی برگزار شده بود و در جریان آن نامزدها پس از ۲۵ سال به سؤالات یک مجری زن پاسخ می‌دهند شرکت نکرد و همچنان در مقابل اجرای مناظرات به دست زنان مقاومت می‌کند.»   

ستاد انتخاباتی خانم مک گراث گفت که او تنها زمانی در مناظره‌های آتی شرکت خواهد کرد که «تعادل جنسیتی مجریان در آن‌ها احیاء شود». 

اما کیت کوکسی، سخنگوی کارزار آقای مک‌کانل می‌گوید: «پس از دو ماه تلاش برای گنجاندن یک مرد دیگر به صحنه مناظرات، حال ایمی مک گراث به گونه‌ای شگفت‌انگیز به تبعیض جنسیتی توسط بریتانیا و شبکه تلویزیونی "گرِی" به عنوان دلیل اصلی‌عدم حصورش در مناظرات اشاره می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واقعیت این است که تیم میچ مک‌کانل دعوت‌نامه شرکت در مناظره ۱۲ اکتبر را دریافت کرده، پذیرفته و برای آن آماده است. ما صمیمانه امیدواریم ایمی مک گراث به جای توسل به بهانه‌های مضحک برای‌عدم توانایی شرکت در مناظره، دلیلی برای حضور در آن پیدا کند.» 

به گزارش رسانه «لگزینگتون هرالد لِجِر»، قرار است مناظره مذکور در شبکه «گری» و با اجرای ‌گری بیل برایانت از ایالت کنتاکی برگزار شود. هم آقای مک‌کانل و هم خانم مک گراث پیش‌تر با شرکت در این مناظره موافقت کرده بودند اما در حالی که در نامه مقدماتی به هردو رقیب، نام یک مجری زن دیگر، شانون کوگان، دکر شده بود، در دعوت‌نامه دوم که در روز ۱۶ سپتامبر به کارزار آن‌ها ارسال شد، تنها نام آقای برایانت به چشم می‌خورد. مناظره تلویزیون «گرِی» برای روز ۱۲  اکتبر درنظر گرفته شده است. 

نتیجه نظرخواهی هفته گذشته موسسه «دِیتا فور پروگرِس» نشان می‌دهد که آقای مک‌کانل در رقابت‌های سنا در ایالت کنتاکی از رقیبش خانم مک گراث جلوتر است. طبق این نظرخواهی، آقای مک‌کانل ۴۸ درصد آراء و خانم مک گراث ۴۱ درصد آرای کنتاکی را به خود جلب کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان