پنج دانش‌آموز در ایران قربانی ویروس کرونا شدند

وزارت بهداشت می‌گوید ۷۰ درصد جان‌باختگان کرونا بالای ۶۰ سال هستند

وزارت بهداشت ایران پیگیر تعطیلی یک هفته‌ای و صدور مجوز دورکاری برای تهران و برخی استان‌ها است- ایسنا/پوریا پاکیزه

آمار جان‌باختگان کرونا در ایران از ۲۶ هزار نفر گذشت و با ۱۸۳مورد مرگ طی ۲۴ ساعت گذشته و قرار گرفتن ۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز، سیر صعودی ابتلا و مرگ و میر مربوط به کرونا را ادامه می‌دهد. بیش از ۴۵۷ هزار نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. روزانه بیش از سه هزار بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور شناسایی می‌شوند. طی ۲۴ ساعت گذشته، سه هزار و ۵۸۲ بیمار جدید معرفی شده‌اند که حدود نیمی از آن‌ها بستری شدند. پنج دانش‌آموز از استان خراسان نیز در بین فوت‌شدگان کرونا هستند.

به گفته وزارت بهداشت در ایران، نیم درصد از جمعیت فوتی‌های کرونا در بین کودکان بین ۶ تا ۱۸ سال سن دارند. ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا هم بالای ۶۰ سال (سالمند) هستند.

مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی ستاد مقابله با کرونا گفت بازگشایی مدارس اشتباه بوده است. او می‌گوید: «همه‌گیری هیچ بیماری تاکنون به این اندازه بیمار بدحال نداشته است... از اواخر بهار، ویروس جهش پیدا کرد و قدرت سرایت بیماری ده‌ها برابر شد.»

وزارت بهداشت ایران نیز می‌گوید، پیگیر تعطیلی یک هفته‌ای و صدور مجوز دورکاری برای تهران و برخی استان‌ها است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز گفت: «کاهش نظارت بر اجرای دستوارت بهداشتی اثر مستقیم بر رشد تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیرها داشته است.»

اصفهان و زنجان در شرایط بحرانی

طی هفت روز گذشته استان اصفهان در شرایط بحرانی در خصوص ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا بوده است. سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان نیز امروز شرایط این استان را «فوق بحرانی» توصیف کرده است. به همین دلیل از فردا به مدت یک هفته مدارس، مساجد و مصلی‌ها، استخرها، باشگاه‌ها، سینماها، آرایشگاه‌های زنانه، موزه‌ها، باغ‌موزه‌ها، چایخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، تالارها، گیم‌نت‌ها، بازارچه‌های محلی و فصلی در این استان تعطیل خواهند بود.

استان زنجان نیز با ۳۹۴ بیمارکرونا به لحاظ شیوع این ویروس در شرایط قرمز و دامنه موج سوم کرونا قرار دارد.

ابتلای دانش‌آموزان مدارس به کرونا و فوت پنج دانش‌آموز 

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان از مرگ پنج دانش‌آموز و ۲۱ نفر از کادر کارمندان مدرسه بر اثر کرونا خبر داد. ابتلای ۲۳۲ دانش آموز و ۲۴۴ نفر از کارمندان در مدارس در این استان قطعی اعلام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سعید کشمیری در ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر هم گفت از آغاز بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریورماه تاکنون ۲۵ دانش‌آموز و چهار معلم در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. به گفته وی هم‌زمان با بازگشایی مدرسه‌ها مراجعه به علت ابتلا به کرونا به مراکز درمانی در این استان افزایش داشته است.

تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده‌اند. استان بوشهر با افزایش ۲۵ درصدی مبتلایان و ورود به موج سوم کرونا طی هفته‌های گذشته در شرایط بحران و هشدار قرار گرفته است.

در استان همدان نیز ۱۲ مورد ابتلای «جدید» دانش‌آموزان به کرونا ثبت شد که پنج نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری شده‌اند. به گفته معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی همدان حضور در مدارس این شهر اختیاری است چون «بسیاری از خانواده‌های مناطق حاشیه‌نشین و پایین شهر، از نظر مالی توانایی تامین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را برای نیاز روزانه دانش‌آموزانشان ندارند.»

در شهرستان گلپایگان نیز مدارسی که دانش‌آموزان مبتلا به کرونا داشتند، تعطیل شدند.

هم‌زمان اما مقام‌های وزارت بهداشت و از جمله وزیر بهداشت در ایران می‌گویند، گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا در مدارس وجود ندارد.

بیشتر از